maandag 15 december 2008

15 december 2008

Erg veel nieuws is er niet te melden... Het hoesten houd aan, al heb ik vandaag niet veel opgehoest. Gisteravond toen ik erg moest lachen, hoestte ik wel veel slijm op. Verder ben ik erg kortademig, en moet na traplopen, rennen, een rolstoel duwen of iets dergelijks eerst even weer op adem komen. Zo lag ik zaterdag al in bed, toen ik er achter kwam dat ik mijn antibiotica vergeten was. ik liep naar beneden, en even later weer naar boven... Toen ik in bed lag, heb ik 5 minuten liggen hijgen... Ook is mijn bedbodem al zo'n 2 weken niet meer helemaal plat... maar een stukje om hoog. Zaterdagochtend kwam ik er achter dat ik weer een halve kilo afgevallen was... Qua moeheid blijf ik in dezelfde frequentie... Ik doe minder, en heb daardoor iets meer energie. Maar als je het ga vergelijken, dan ben ik even moe als vorige week...

Vanmiddag heb ik een gedicht gemaakt, over hoe ik me voel... Omdat het gedicht met behoorlijk wat beeldspraak is, zal ik het daarna toelichten (het komt ook op mijn gedichtensite te staan binnenkort, maar jullie mogen het hier vast lezen...)

Vogelvlucht

Zoals vogels vliegen in een V.
Lift ik op dit moment mee
Ik lift mee in een drukke maatschappij
En toch… Ik voel me er vrij..!!

Waarom vliegen in een V?
En niet twee aan twee?
Gezelliger zou dat toch zijn?
Of vinden vogels dat niet fijn?

Vliegen maakt de vogels moe..
En toch moeten ze naar verre landen toe..
Na een tijdje vliegen worden ze erg moe
En zijn ze aan een rustiger vliegen toe.

Vliegen op de turbulentie van elkaar
Maakt het lange vliegen minder zwaar.
Dit is hoe ik me nu voel
Vliegend… op weg naar mijn einddoel…

Op de turbulentie van collega’s vlieg ik mee.
Ze vliegen voor me, met zn twee.
Ze vangen de wind voor me, verlichten mijn vracht
en geven mij zo nieuwe kracht..!!

Ik bedoel met dit gedicht te zeggen: Als vogels moe zijn, vliegen andere vogels voorop, om de vogel die moe is wat nieuwe kracht te geven. Ik doel op mezelf als ik het heb over een vogel die moe is, en nieuwe kracht moet verzamelen. Mijn collega's zijn de vogels die voor me gaan vliegen, en door kortere werkdagen en meer verspreid, geven ze me de kracht om door te "vliegen" (stage lopen). Ook op mijn stage nemen ze de dingen die energie vergen, en niet heel belangrijk zijn voor mijn leerproces (zoals cliƫnten van en naar woningen halen en brengen) op zich, zodat ik de dag goed vol kan houden, en mijn energie voor de rest van de dag of voor belangrijke dingen voor mijn leerproces kan bewaren... Mijn einddoel? Mijn stage!!! mijn opleiding!!!

Morgen ben ik vrij en hoop ik uit te slapen. Ook doe ik de rest van de dag rustig aan, en hoop morgen naar fitness te gaan. Ik ben 2x niet geweest, dus ik ben bang dat ik flink wat achteruit ben gegaan qua conditie...

Groetjes

1 opmerking:

Yehudith zei

Mooi gedicht!

Groetjes, Judith