woensdag 24 december 2008

24 december

hallo allemaal,

Ik ben nog lang niet fit, maar wil toch proberen mijn blog weer een beetje bij te werken. het kan zijn dat dit in etappes gaat gebeuren. Ik zal de tijd daarom wijzigen, steeds wanneer er weer een stukje bij staat..

gisteren heeft mijn moeder de uitslag van de KNO arts al doorgegeven. Bij de KNO arts heb ik een onderzoek gehad. Onder andere voor gehoor (wees niet bezorgd, ik kan nog goed horen;), van de neus (ik had geen poliepen of rare dingen in mn neus) van mijn keel (ik had maar hele kleine friemeltjes van amandelen;) en daarna ging hij met een slangetje door mijn neus (ongeveer ter dikte van een sondeslangetje) waarin een camera'tje zat. via mn neus en mn neusholte kwamen we in mijn keel. Op een schermpje kon ik meekijken, wat er allemaal te zien was. Op een gegeven moment kwamen mijn stembanden in zicht. Die zagen er dik en rood uit, wat mogelijk door het hoesten en het vernevelen komt. Verder was er niets te zien. Hij kon er dus ook niets aan doen, dat ik geen stem heb.

Vanuit het dijkzicht gingen we door naar het sophia, waar ik al hijgend op de afdeling aankwam. Op mijn kamer (1 met heel mooi uitzicht, namelijk een muur:() kreeg ik vrijwel gelijk zuurstof, omdat ik aangaf dat ik benauwd was. De artsen kwamen kijken, de PAC werd aangeprikt, enz.
Gisteravond tegen een uur of half 9 werd ik (zoals mijn moeder al zei) ineens erg beroerd. Ik werd misselijk, duizelig, en had ineens hele erge hoofdpijn en had het meer benauwd. Gezien misselijk, duizelig en hoofdpijn ook bij een hypo kunnen horen (ik had alleen een beschuitje op) heb ik gelijk mijn bloedsuiker gemeten, die was 7,5 dus keurig...

Ik ben gaan liggen, en vanaf toen ging het bergafwaarts... Ik kreeg enorme pijn in mijn rug, was enorm beroerd, en kon me bijna niet bewegen van de pijn. De zusters hebben een arts opgeroepen, die onderzoek hebben gedaan. In eerste instantie dachten ze aan een klaplong, vandaar dat er een foto werd gemaakt (met bed en al naar beneden) wat ook behoorlijk pijnlijk was. Ik moest voor de foto wat rechterop (lag helemaal plat) en er moest een plank achter mijn rug. Ik kreeg het weer meer benauwd en de hoofdpijn werd erger.

Gelukkig was de foto snel gemaakt, en kon ik weer (tegen warme handdoeken aanliggend tegen de koude rillingen) plat gaan liggen. Gezien op mijn rug liggen meer pijn deed dan op mijn zij, heb ik weer op mijn zij gelegen. Boven bleek dat er op de foto's niets te zien was, en dat de bloedgas die ze net daarvoor hadden geprikt, ook goed was.

Ik had ondertussen flinke koorts (38,9) en lag te rillen en te bibberen. Ik wist niet wat me overkwam, en was best bang. Tegen half 11 is mijn moeder naar huis gegaan, omdat er verder niets meer gedaan werd, en ze vandaag moest werken.

Vannacht heb ik maar 2 a 3 uur geslapen, en toen ik op een po-stoel werd gehesen, werd ik erg beroerd, en begon over te geven. Snel ben ik daarna weer gaan liggen. Vanmorgen concludeerde ik dat de pijn iets minder is. Kon ik eerst niet omdraaien, nu kan ik dat wel. Het ademen doet nog wel zeer, en ook ben ik nog misselijk, en enorm moe. Vanmorgen om 6 uur had ik 38.9 koorts. Erg hoog dus, voor op de vroege morgen. Mijn zuurstof staat op 1,5 liter en ik heb een saturatie die rond de 95 hangt. Met af en toe een piek naar de 89. Vannacht had ik 1x een piek naar de 70 en dan word je toch wel een beetje angstig, want dat is helemaal niet goed.

Om 9 uur vanmorgen werd er weer bloed geprikt, om verder onderzoek te doen, naar wat het zou kunnen zijn. Daarna heb ik gesprayd, en ben ik nog even gaan liggen. Toen een gesprekje met de fysio, maar gezien ze eerst de uitslag afwachten, voordat we sputem gaan mobiliseren (ze weten immers nog steeds niet wat het is) komt ze later vandaag terug.

kwart over 10 heb ik me even gewassen, met behulp van de zuster, en een schone pyama aangedaan, gezien ik helemaal nat was gezweten. net hebben ze een neusspoelsel bij me afgenomen. (ze spuiten dan een beetje zout in je neus, en zuigen dat met een slangetje weer terug. de troep die dan meekomt, onderzoeken ze, om te kijken of ik misschien een griepje erbij heb.

Zojuist een half beschuitje gegeten. Eigenlijk moest ik een hele van de zuster, maar gezien ik me misselijk voel worden tijdens het eten, heb ik besloten om eerst een halve te doen. Teus is zojuist gearriveerd, en heeft lekker mn eigen dekbed en kussen meegenomen. Vandaag nog in de pyama, en dan morgen proberen weer aan te kleden.

Zodra ik wat meer weet horen jullie het. Ik ga nu weer lekker liggen, want erg lekker ben ik niet... Jullie weten in ieder geval hoe het met me gaat;)

Groetjes

Geen opmerkingen: