vrijdag 26 december 2008

26 december 2008

Gisterennacht en afgelopen nacht heb ik goed geslapen. Gisterennacht maar 3 uurtjes wakker gelegen, en vannacht niet meer. Hopelijk blijf ik het niet wakker worden snachts volhouden en kan ik weer lekker bijtanken.

verder heb ik geen koorts meer gehad. het drinken gaat goed, mijn zuurstof is afgebouwd van 1,5 liter naar 1 liter, en het eten gaat ng niet zo goed, al gaat het ook wel beter dan eerst. Ik ben flink aan de diaree door de antibiotica, en ik ben nog heel erg snel moe. Het hoesten gaat redelijk, nu ik geen pijn meer heb, en de kortademigheid een heel klein beetje minder is. Ik hoest behoorlijk wat op, en hoop dat dat zo blijft. want hoe meer je weg hoest hoe beter.

Ik heb heel weinig energie en ik lig eigenlijk de hele dag op bed. Gisteren heb ik voor het eerst een stukje gelopen, zij het op wankele benen. Vanmorgen heeft mijn moeder me geholpen met douchen. Dit omdat ik het zelf niet kon. Ik heb alleen maar gezeten, en voorderest niets... Toen ik weer op bed lag was ik afgedraaid...

Vandaag heeft christel (zuster) afscheid genomen omdat ze een andere opleiding gaat doen, en dan op de IC of de neonatologie wil gaan werken. En natuurlijk wilde ik wel een keer op de bel drukken, en vragen om een bekertje drinken (als ze dan bij mij naar buiten zou gaan, zou ze teil met water over zich heen krijgen) maar helaas heb ik het festein gemist en hadden ze het bij de bali al gedaan.

Gisteren en vandaag zijn verder rustige dagen geweest en ik heb weinig meegemaakt. Tja, als je heel de dag een beetje op je bed hangt, dan zie je ook niet veel, als er al wat mocht gebeuren.
Ik hoop dat ik binnenkort minder benauwd word, en af kan gaan bouwen met de zuurstof. Ik wil namelijk volgende week met oud en nieuw, als het mag, een nachtje naar huis. Oud en nieuw is toch iets speciaals, en dat wil ik graag bij mijn familie door brengen. Maar goed, als het niet gaat of niet mag, dan is het niet anders, en word het ook de oud en nieuw in het ziekenhuis.

Ik ga nu weer stoppen met het bijwerken, want volgens mij heb ik het meeste wel verteld.
En zo niet? nou ja, dat komt dan of vanavond of morgen wel. Al met al zijn het geen fijne dagen om in het ziekenhuis te liggen. 1e kerstdag, 2e kerstdag 2 lange dagen, zaterdag en zondag nog 2 lange dagen. waarin je geen pedagogisch medewerksters hebt, geen artsen langskomen (mits je enorm beroerd word zoals dinsdag, dan zouden ze wel langskomen), geen fysio (of het moet nodig zijn, omdat het zelf niet lukt) en geen sporten (wat ik toch niet zou kunnen).

Maar goed... Ook dit komen we wel weer door. Het belangrijkste is dat ik weer op weg ben naar het opknappen. Daar doen we het tenslotte allemaal voor;)

Groetjes;)

Geen opmerkingen: