zaterdag 13 december 2008

Hoe is het met me?

Een paar dagen na het grootonderzoek, zit ik weer achter de pc om jullie op de hoogte te stellen van hoe het met mij gaat. Wat is mijn besluit geworden? Hoe heb ik het verteld op mijn stage? En hoe gaan we nu verder? Hoe is het met mn gezondheid, nu ik al een dag of 2 a 3 bezig ben met antibioticatabletten? Nou, daar gaan we dan...

Woensdagavond heb ik een mail gestuurd naar mijn stagedocent, met de vraag wat ze mij adviseerde om te doen. Aangezien ik geen antwoord kreeg voordat ik naar bed ging, (heel logisch, ze kan ook niet ieder moment achter de pc gaan zitten) besloot ik de volgende ochtend te kijken hoe ik me voelde, en als het mogelijk was naar stage te gaan. Toen ik woensdagochtend wakker werd, had ik het even erg zwaar, om mijn ogen open te houden. toch ben ik er uit gegaan, en ben ik me aan gaan kleden. Jullie begrijpen het al... Ik ben naar stage geweest..!! Voordat ik naar stage ging heb ik mijn mail nog bekeken, en zag ik dat ik een mail had van mijn stagedocent... Ze adviseerde mij om goed naar mijn lichaam te luisteren, en duidelijk grenzen te stellen.

Op mijn stage vroegen mijn begeleidsters hoe het ging in het ziekenhuis. voor mij was dat een makkelijk opstapje, om te beginnen over rustiger aan te gaan doen. Want ook al wilde ik niet, ik had maar 2 keuzes. Of nu doorgaan, en dan straks een aantal weken niets kunnen, of nu rustiger aan doen, aan mezelf denken en mijn grenzen stellen, en dan toch door kunnen gaan... Ik was dan nog net slim genoeg om dan toch maar rustiger aan te doen... Ik ben dan wel super eigenwijs en geef me het liefst helemaal, maar toch heb ik nu maar even aan mezelf gedacht...
Mijn begeleidsters reageerden enorm lief, en kwamen met het idee om dagen van 10 uur tot 3 uur, in plaats van dagen van 9 uur tot half 5 te maken. Ik reis dan na en voor de spits, en kan iets langer uitslapen. Ook heb ik dan 9 van de 10 keer mijn verslagen voor het eten af, zodat ik savonds voor mezelf heb, en vroeg naar bed kan. Ook kwamen we tot de conclusie dat het een idee was om zo veel mogelijk tussendoor een dag vrij te hebben. Zo ga ik nu op maandag, woensdag en vrijdag stage lopen (ipv woensdag, donderdag, vrijdag) zodat ik tussendoor een dag vrij heb, om bij te tanken. Komende week is het maandag, woensdag, donderdag, ivm het ziekenhuisbezoek dat ik vrijdag heb...

Ook de teamleidster regaeerde enorm positief, en zei dat als het nodig was dat ik zelfs 2 dagen mocht werken, of helemaal thuis mocht blijven... Ik heb besloten om 3 dagen te proberen, lukt het niet 2 dagen te proberen. Ziek melden doe ik liever niet, omdat ik dan thuis ook op mn nagels ga zitten bijten, omdat ik niets te doen heb...

Donderdag ging het gelijk al in, dus belde ik de taxi dat ik om 3 uur opgehaald kon worden... om half 4 was ik thuis (de taxi was zowaar op tijd, en ik had geen combinatie) en voor het avondeten had ik mijn verslagen van die dag af...

savonds ben ik vroeg naar bed gegaan, en heb ik heerlijk tot 8 uur geslapen de volgende morgen. De taxi kwam om 9 uur, en om kwart voor 10 was ik op mijn stage... Gistermiddag had ik een houdingsgesprek. De volgende dingen kwamen daarin naar voren: Donderdag hadden mijn begeleidsters eens met elkaar overlegd, en waren tot de conclusie gekomen dat mijn leerproces de laatste 4 weken stil had gestaan. Gisteren ging het echter zo goed, dat ze dachten dat ik het aangevoeld had... Natuurlijk functioneerde ik de laatste 4 weken wel goed, maar in mijn leerdoelen vorderde ik niet, het bleef bij de dagelijkse dingen... Toen ze een verklaring vroeg, kon ik als enige antwoord geven: mijn gezondheid...

Hoe dat zo, zul je vragen? Nou, vanaf de herfstvakantie (toen ik verkouden was, en ook al een kuur heb gehad) voel ik me totaal niet fit, en was enorm moe. Ik had veeel te weinig energie. Ik haalde het stagelopen net, maar daar moest dan ook niets bij komen. Nu ik kortere dagen heb (donderdag 3 uur naar huis, gisteren 10 uur pas beginnen, en 3 uur weer naar huis) heb ik meer energie, en kan ik naast de dagelijkse dingen ook andere dingen doen (zoals mijn leerdoelen) zonder dat ik uitgeput op een stoel neerzak...

Voor de herfstvakantie ging het immers wel goed? en toen had ik geen klachten wat betreft mijn gezondheid... Mijn begeleidster was blij dat ik zelf ook had gemerkt dat het wat minder ging de afgelopen weken, en dat ik vond dat het vandaag goed ging. Als ik het niet had geweten, hadden we op zoek gemoeten naar het probleem, en de oplossing moeten bedenken. De oplossing voor dit probleem is al in gang gezet, namelijk: kortere dagen, en langere rustperioden (dag vrij tussendoor).

Mijn houdingsinstrument was door de afgelopen periode niet op alle punten gevorderd, maar mijn begeleidster gaf al aan, dat als ik zo door ging als gisteren, dat het dan helemaal goed komt, en ik op sommige punten hoger scoor dan ze nu in had gevuld...
De komende weken ga ik er dus lekker tegenaan, en geef mezelf zoals ik ben.

Qua vermoeidheid merkte ik dat ik gisteren iets minder afgedraaid was (natuurlijk wel behoorlijk moe) dan de weken hiervoor. Dit zal wel komen door het meer rust nemen. Nu het weekend is, en ik even niets hoef, klap ik wel weer een beetje in, en ben enorm moe, maar hopelijk slaap ik dit weekend weer een beetje bij.

Het hoesten is iets minder, maar dat heb ik altijd zodra ik begin met antibiotica tabletten. hoe bizar het ook lijkt... het zal wel een kenmerk van me zijn...

De laatste dagen heb ik aan mn website (www.ikisziek.websitemaker.nl/marianne) wat veranderingen aangebracht. Onder andere het fotoalbum en de uitslagen zijn onder handen genomen. Aan mn website werken is ontspanning voor me, en dat heb ik dus afgelopen dagen savonds gedaan.

Geen opmerkingen: