zaterdag 3 januari 2009

3 januari 2009

Gisteravond heeft het zwarte schaap opnieuw nieuwe betitelingen gekregen;) tja, wat verwacht je anders, iedere avond komen er wel een paar namen bij. Dit keer het VISZS (very important scheel zwart schaap) naar een opmerking het kan me niets schelen, waarop ik antwoordde dat ik niet wist dat ze scheel was. Verder word ze nu ook genoemd: het traumahelikopter schaap... En dit omdat ik zei dat ze wel aan een lang weekend toe was, omdat ze anders een trauma zou krijgen van mij... Maakt zij er trauma helikopter van... ooke... traumahelikopterschaap dan;)
Verder zijn we tot de conclusie gekomen, dat ik beter een sprookje over huppelende schaapjes kan horen, dan een verhaal over Assepoester of roodkapje, zoals vorige opname, omdat huppelende schaapjes wat minder eng zijn, en ik dan beter slaap... hahaha... Helaas heeft ze het verhaal van de huppelende schaapjes niet verteld, en zoals jullie het al kunnen raden... ik sliep vannacht daarom ook slecht... (grote smoes, maar goed;)

Mijn vriendin Petra heeft een site gemaakt over haar gedichten. Ze zou het erg leuk vinden om wat meer bezoekers op haar site te krijgen, dus voel je je geroepen? of vind je gedichten leuk? Neem eens een kijkje op haar site... (bij links, overige links, en dan de bovenste, of klink op de volgende link: http://gedichtenpeet.websitemaker.nl/peet)

Verder is Twan Martens, een lotgenoot die al ruim 4 jaar op de wachtlijst voor longen staat, nu op internationaal urgent gezet. Het gaat niet zo lekker met hem, en we hopen met zn allen dat de longen optijd komen. Ik zal een link van Twan zn site bij mijn links zetten... Als jullie alvast een kijkje willen nemen op zijn site, waar hij af en toe meld hoe het met hem gaat, klik dan op de volgende link: http://twanmartens.blogspot.com/

Verder ben ik vandaag heel de dag al erg moe, nog steeds duizelig, hoest veel, en heb vannacht slecht geslapen, doordat mijn infuuspomp steeds ging piepen. Eerst hadden ze een klemmetje dicht laten staan, waardoor ik zout kreeg ipv de collistine, die in een uur in moest lopen. Na een uur ging die piepen, en kwamen ze er achter dat ik zout had gehad ipv collistine. Dus na een uur piepte die weer, toen de collistine er wel in zat. Toen na een kwartier weer na het spoelen. Vervolgens moest ik een uur andere antibiotica inhalen, en piepte hij na een uur weer. Daarna nog een keer de zak leeg, nou ja, tel maar op...

Vanmorgen werd ik dus heel erg moe wakker. k kon wel redelijk uitslapen (9 uur kwamen ze mn kamer op), waarna ik weer door mocht slapen, maar helaas lukte dat toen niet meer...

Vanmiddag heb ik ook niet geslapen in de hoop dat het vannacht wat beter gaat.
Er liggen trouwens 11 kinderen op de afdeling, en 7 van de 11 zijn aan de diaree en aan het overgeven, dus hebben een isolatiebeleid... Om besmetting te voorkomen... Heb ik het boeltje woensdag misschien op gang gebracht? Het enige verschil is dat ik geen diaree had, maar ik was immers ook aan het overgeven? We hebben dus de hele dag verkleedde zusters op de afdeling... Mondkapje, schort voor, en dan pas naar binnen bij die mensen;)

Verder ben ik het draadje van de saturatie nu ook kwijt. Zuurstof weg, saturatie weg, er resten nog 2 draden... 1 van mijn infuus, 1 van mijn insuline (die heb ik altijd). Ruimt lekker op... Snachts ook geen saturatiemeter meer (zuurstof meten in het bloed) dus dat is weer wat makkelijker omdraaien met een slangetje/draadje minder...

Vanmorgen heb ik weer gedouched met iemand op mn kamer, gezien ik nog steeds erg duizelig ben, en nogal wankel op mn benen sta. Gelukkig heb ik geen hulp nodig gehad, al was ikw el afgedraaid na het douchen. Omdat ik de warme maaltijd daarna te droog en te koud en te vies vond, heb ik een boterham gevraagd om toch wat binnen te krijgen...

Vanavond nog een keer of 3 een stukje gelopen... dus ook dat gaat beter...

Kortom, we zijn opweg naar BETER!!!!

Groetjes, en een fijn weekend;)

2 opmerkingen:

Marjolein zei

Hey meis

Ik zag je berichtje op de site van Laura. Ronalda, also known as Ronald, is als het goed is verpleegkundige?.. Dus ligt zelf niet in het ziekenhuis. Tenminste, als we het over dezelfde hebben!

Hij was altijd bij ons op FOK.

Laura zei

Klopt mar!! Die bedoelde ik.

Groet,