woensdag 7 januari 2009

7 januari 2009

Daar ben ik dan weer;) Ik heb vandaag niet veel beleefd, en daarom vertel ik alleen even wat over een paar hoogtepunten...

Allereerst is Twan (eerder deze opname noemde ik hem, en vertelde dat hij op internationaal hoog urgent staat op de longtransplantatielijst) overgeplaatst van de gewone afdeling naar de IC, waar hij kapbeademing krijgt... Dit om het ademen wat te verlichten, hij vind het echter niet prettig. We hopen met zn allen (familie, vrienden, mede-cfers, en iedereen die hem kent) dat er snel nieuwe longen voor hem komen...

Verder ben ik gisteren mijn 50ste week in het ziekenhuis, in mijn hele leven ingegaan, zo rekende ik die dag ervoor uit. even een overzicht van mijn opnames: toen ik 2 was 3 weken, toen ik 4 was 1x 3 weken en 1x 5 weken, toen ik 7 was 3 weken, toen ik 12 was 3 weken, toen ik 13 was 3 weken, toen ik 14 was 3 weken, toen ik 15 was 3 weken, toen ik 16 was 2x 3 weken, en afgelopen jaar 6x 3 weken. (komende week is de 3e week van deze opname). Om nog meer cijfertjes te geven: ik krijg ongeveer 6 zakjes medicijnen per dag door mijn infuus. 6 x 7 dagen is 48 zakjes in de week. Dit keer 50 weken ziekenhuis (of thuisinfuus) dit is maar liefst 2400 zakjes medicijnen. Hierbij heb ik nog niet de zakjes zoals bloed, extra zout, extra medicijnen (voor of niet voor OK) etc... Als ik nog verder zou gaan zou ik ook de milliliters nog kunnen berekenen... Maar als jullie dat willen weten, reken het dan zelf even uit;) 2400 x een zakje van 250 cc.

Als ik weer thuis ben, ga ik een keer uitrekenen wat ik aan medicijnen kwijt ben in 1 jaar. Ik heb hier niet alle doosjes van medicatie, en daar staat meestal het bedrag per hoeveelheid op. Dat ik een kostbaar mens ben, is al wel duidelijk... Neem nu alleen de maandelijkse diabetesspullen bestelling... Per 3 maanden een bestelling van een euro of 2000...

Vanmiddag had ik een inspanningstest. Daarvoor was ik al moe, en zag al even wit, maar daarna was ik enorm moe, trok helemaal wit weg, en was duizelig en had hoofdpijn. Helemaal raar vond ik het niet, want ik heb tenslotte 2 weken in bed gelegen, en ben pas een paar dagen weer aan de wandel... Vanavond heb ik de hele avond, als gevolg van de test, op bed gelegen. De fysio zag nu ook wel wat meer in, dat ik inderdaad niet veel kan, maar hun wilden een waarde weten. Het resultaat van de fietstest was 90 watt... Bij het grootonderzoek op 10 december was dit nog 105 watt... Dus nog redelijk gedaan, na 2 weken plat...

Wisten jullie trouwens dat er hier een verpleger rondloopt die prachtige volzinnen kan maken? hier komt zo'n mooie volzin. Even voor de duidelijkheid, hij bedoelde te melden dat ik vrijdag voor 12 uur naar huis wil, omdat mijn moeder vrijdag avond moet werken... Hier komtie:

Marianne hoopt, even als haar moeder, eventueel, indien het mogelijk is, onder gegeven omstandigheden, als het mogelijk is, met ieders toestemming, zolang het niet al te glad is, en het zonnetje schijnt, op dringend verzoek van de omgeving c.q. verpleging, als het een ieder schikt, met genoegen en veel plezier, zich nog in de voormiddag *, hetgeen wil zeggen voordat de klok 12 keer geslagen heeft, richting huis te kunnen begeven, alwaar zij, onder het genot van misschien wel 800 volkoren biscuitjes en een glas champagne, haar leven weer hoopt op te pakken, en voorlopig niet hier weder te keren, zodat hier op de afdeling de rust weer terug keert en wij (verpleging en corry = secretaresse) allen onze oordopjes weer uit kunnen doen, en herstellen van de intensieve en vermoeiende periode met marianne in ons midden. * d.w.z. de voormiddag van vrijdag 9 Januari 2009

Nu vraag ik je, spoor je als je zo'n rapportage schrijft? hahahahah

Maar goed... Vanavond kwam de arts nog even langs. Hij kwam zeggen dat de Ferro Fummeraat gewoon bij de 3 maaltijden mag, en dat het vorige keer afwijkende tijden waren, omdat ik een antibiotica kuur (tabletten) had waarbij het niet tegelijk mocht worden ingenomen..

Goed, jullie zijn weer op de hoogte... Ik ga er weer vandoor en jullie horen wel weer;)

Groetjes;)

Geen opmerkingen: