woensdag 28 januari 2009

Er lijkt geen eind aan te komen....!!

Omdat ik nog steeds niet gebeld was door het ziekenhuis hebben we vandaag zelf maar weer eens gebeld. Het is vandaag woensdag, en dan moest ik bellen als ik nog niet gebeld was, dus gingen we bellen. Eerst om 9 uur. Mijn moeder belde, en de assistente zou het voor 12 uur laten weten... Het werd 10 uur, 11 uur, 12 uur... Maar niemand belde...

Om 12 uur heeft mijn moeder opnieuw gebeld, en kreeg ze te horen dat de vraag bij de CF-verpleegkundige lag. Die was ermee bezig, en zou me terug bellen... 1 uur, 2 uur, 3 uur, 4 uur... 5 uur... Nog niemand gebeld... Uiteindelijk om 17.18 ging de telefoon... de CF-verpleegkundige...

Het is crisis in het ziekenhuis.. Veel CF-ers zijn ingestort door de griep-epidemi, en de afdeling ligt overvol... Het word vrijdag (er gaat een CF-er naar huis, en dan kan ik zijn plek innemen), en anders mogelijk volgende week... Mijn moeder, die de telefoon opgenomen had, gaf dit door. Als ik me erg achteruit voelde gaan, moest ik de CF-verpleegkundige morgen alsnog mailen, of bellen, en dan zou ze meer gaan pushen...

Gezien ik steeds minder kan, meer benauwd word, de hele dag op de bank zit, niet meer de deur uit kom, omdat naar het einde van de straat lopen al te vermoeiend is en te benauwd maakt, ik snachts steeds slechter slaap, ik ondanks de prednison verhoging waar ik normaal van aankom een heel klein beetje afval, en me daarbij ook duizelig ga voelen, heb ik vanavond de mail maar vast gestuurd.

Vanmiddag heb ik samen met mijn moeder de nodige spullen al vast bij elkaar geraapt, en hoopte dat ik snel kon. Sommige spullen zal ik weer uit moeten pakken, maar de rest blijft startklaar staan, voor als ik "eindelijk" opgeroepen word.

Vanaf vandaag heb ik de medicijnen tegen de schimmel eindelijk binnen gekregen... Ik zou de Trisporal krijgen, maar nu heb ik de itraconazol. Het schijnt hetzelfde te zijn, alleen de stofnaam is anders ofzoiets dergelijks... Nu is het met de medicijnen meestal zo, dat je het niet met melk, niet met sap, niet met frisdrank, niet tegelijk met een ander medicijn in mag nemen... Dit keer een makkie, en nog leuk ook... Dit medicijn mag bij alle medicijnen die ik gebruik ingenomen worden, en MOET met Coca Cola ingenomen worden... Mijn moeder, die de medicijnen op ging halen, schijnt een stel glazig gekeken te hebben, maar het is echt waar... Op bevel van de apotheek. Het schijnt dat de medicijnen dan beter werken;) Nog eens een leuke bijsluiter van een medicijn;) De grootte van de capsule is dan weer wat minder, maar dat krijg ik wel weg;) Gelukkig heb ik een aangeboren pillenslik talent;) dus dan komt het weer helemaal goed;) Nu hopen dat de schimmel zich gedeisd gaat houden, of zelfs weg gaat...

Maar goed, ik ben enorm moe geworden, van dit stukje bijwerken, dus ga ik denk ipv zitten maar eens lekker liggen op de bank;)

Groetjes, en zodra ik meer weet, horen jullie het...

Ps. de berichtjes in mn gastenboek doen me super goed:) Ook de berichtjes die ik via mail of sms of msn krijg zijn bemoedigend... Dank jullie wel!!!

2 opmerkingen:

Tamara M. zei

Ehm de capsule vind ik zelf niet zo groot... Roze met blauw toch?

Iig, hij moet alleen met cola worden ingenomen (vertelden ze bij mijn apotheek) als je omeprazol slikt want die heeft een minderende werking op de itra. Dat is de enige. Zegt ze bij mijn apotheek: Het enige dat helpt is cola...

Nou, heel erg hoor:P

hedwiche zei

Hoi Marianne,

Is het misschien mogelijk, gezien te uitzonderlijke omstandigheid, een keer naar Haga of AMC/UMC te gaan? Je arts zal toch een alternatief moeten bieden.
Als je je zo slecht voelt zou ik dat (moeder van 18 jarige dochter met cf)
forceren.

Veel succes en ik hoop dat de opname snel zal lukken zodat je weer op kan knappen.

Hedwiche