donderdag 8 januari 2009

gaan we de laatste nacht ziekenhuis in????

Nog saaier dan gisteren ben ik, wanneer ik vandaag eigenlijk niets bijzonders heb te melden. Ik heb vandaag opnieuw goed gegeten, ben alleen nog erg moe, en hoest regelmatig een keer.
De fysio vond dat ik beter klonk dan vandeweek, en er kwam ook minder sputem. Het sputem dat kwam, zag er wel groen en donker uit...

Verder krijg ik zeer regelmatig de vraag of ik al weet of ik naar huis mag morgen... Nee, dat weet ik niet. Ik zal mn geduld moeten bewaren totdat morgen de artsenvisite geweest is. Pas dan krijg ik te horen of ik naar huis mag. We gaan er wel geheel van uit. De arts dinsdag noemde het in de wandelgangen, en gezien mijn longfunctie niet veel verder zal stijgen...

Het zal een enorme tegenvaller zijn als het toch niet mag, maar eigenlijk zijn de kansen zo ongeveer 99% naar huis, 1% niet naar huis... Er zijn dan ook al heel wat spullen gisteren en vandaag met mijn moeder meeverhuisd naar huis...

Helaas is mijn moeder ziek geworden, en komt mijn broer me dus morgen ophalen. Niet dat het erg is, want ik vind het al lang best als ik thuis kom... Voor mijn moeder is het minder fijn, want dolgraag zou ze me zelf halen...

Longfunctie heb ik niet meer geblazen. Blijkbaar vinden de artsen het ene resultaat genoeg om hun conclusies op te trekken.

Vandaag heb ik een heel gesprek gehad met het pedagogisch werk, en zij vroeg wat ik iemand anders zou adviseren als die een mentor had waar het niet mee klikt, en als personen dingen deden die ik niet wilde... Dat antwoord had ik direct: aangeven en er over praten... Voor mezelf ben ik er echter nog niet helemaal uit, en mogelijk komt ook daar morgen een oplossing voor...

Ik geloof dat het al met al nog een behoorlijk berichtje is geworden. Ik ga nu maar weer stoppen, en aan hopelijk mijn laatste nachtje hier beginnen straks... Duimen jullie met me mee???

Groetjes

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Marianne,
Lees altijd ook jouw blogs.
En bijdeze hoop ik dat je vandaag lekker naar huis mag.
Niks is beter dan thuis.Mijn zoon kuurt nu ook lekker thuis.
Gr jolanda