vrijdag 9 januari 2009

Home Again:D:D

Vanmorgen werd ik wakker, met de gedachte: MAG IK VANDAAG NAAR HUIS???? Helaas duurde het nog een heel tijdje voordat ik dat antwoord had.

Allereerst ontbijten, sprayen, en daarna fysio. Toen kwam de artsenvisite. Na geluisterd te hebben, vroegen ze of er nog vragen waren. Ik vroeg wat de kans was dat ik naar huis mocht. Ik was dan wel niet gebonden aan de tijd 12 uur, gezien mn moeder ziek is en mn broer me op zou komen halen, maar ik moest ook nog inpakken en dan is het fijn om dat te doen ipv wachten... De arts kon echter niets zeggen, en ik was al bang dat ik moest wachten met inpakken tot na 12 uur. Toen kwam mijn eigen longarts achteraan, en die zei dat ik zowiezo naar huis ging, maar dat alleen nog niet duidelijk was met welke medicatie.

Dus ik ging aan het inpakken... Alle kaarten eraf, alle dingen in mn koffer, de spullen die ik aanwilde naar huis (panty, laarzen, sokken etc) apart houden, en alles van de speelkamer terug brengen. Verder ook een bioscoopbon die ik gehad had met grootonderzoek, verkopen, zodat ik geld had, en iemand anders de bioscoop bon (ik ga niet naar de bioscoop) en zelf toch nog wat heb.

Tegen half 12 ben ik in de speelkamer gaan eten, en om 12 uur kwam de zaalarts me halen, of hij me kon spreken. Ik was klaar met eten, dus liep mee naar mn kamer.

Daar begon de arts: In de laatste kweken hebben we nog wat pseudamonassen en een asperchilles aangetroffen. Die moeten behandeld worden. (ik denk gelijk: o nee, daar zit ik met ingepakte spullen, en dan moet ik zometeen blijven). hij vervolgde: we hebben echter besloten dat je toch naar huis mag, omdat je longfunctie zo goed is. We sturen je naar huis met een kuur ciprofloxacine, en die gebruik je totdat we een nieuwe spray gaan beginnen, die nog maar net op de markt is, en niet iedereen kan krijgen. genaamd de Asly...

Over 2 weken moet ik terug komen op de ACLO poli (acute longpoli) en dan moet ik kijken hoe het gaat. Verder mag ik ipv 2x zout, 1x zout per dag sprayen, en 1x pulmo op een dag. Dat scheelt een keer sprayen. het nadeel van de ciprofloxacine is dat de ferro er niet gelijktijdig bij mag ingenomen worden, en dat er 2 uur tussen moet zitten. Je komt dan op ongelukkige tijden uit, zoals midden op de ochtend, midden op de middag en voordat ik naar bed ga...

Tegen 1 uur gingen we naar huis. Laptop weggebracht, koelkast medicijnen meegenomen, en weg;) Heerlijk, die frisse lucht. Heerlijk die sneeuw zien, heerlijk dat ijs en schaatsen zien, SUPER!!!!!!!!!!! na 2,5 week opgesloten gezeten te hebben op een kamertje zonder uitzicht, en aan een draadje, mag ik weer naar huis... HEERLIJK DAT GEVOEL!!!!!!!

Toen ik thuis kwam, ging gelijk de deur open en stond mn moeder daar om me op te wachten. Ook de buren stonden toevallig buiten, en begroetten me weer. Vanmiddag al een rondje gelopen, langs de dokter en schaatsen gekocht.

Nu weet ik dat er mensen zijn, die vragen of ikgek ben geworden, om schaatsen te kopen. Maar ik wil morgen proberen even het ijs op te gaan. 1: ik moet conditie opbouwen, 2: de frisse buitenlucht is gezond, en 3: het is een leuke manier om buiten te zijn en conditie op te bouwen. Natuurlijk zal ik mn grenzen moeten bewaken, en zal ik eerst misschien maar 5 min kunnen, maar het komt allemaal goed;)

Ik ga mn spullen maar eens opruimen, nu ik een heerlijk bakje SENSEO koffie op heb, is het weer helemaal geod. Wel moe en duizelig door de wandeling net, maar dat is gewoon opbouwen...
Groetjes;)

Geen opmerkingen: