dinsdag 20 januari 2009

Is dat normaal???

Kon ik vorige week 9 minuten op de crosstrainer, alle krachtapparatuur en de buikspieroefeningen... Vandaag kon ik maar 5 minuten crosstrainer, alle krachtapparatuur met moeite, en omdat ik persé buikoefeningen wilde doen, heb ik die (dwars tegen mn grens in) gedaan... Gevolg? Ik ben half ingestort, ga nu wat drinken, en lig om half 9 in bed... Onderweg naar huis, in de auto, vroeg ik aan ma...: Is het normaal dat je nog geen 2 weken nadat je ontslagen ben uit het ziekenhuis, aan het afbouwen ben inplaats van aan het opbouwen??? Is er iemand die daar antwoord op kan geven???

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach, wat ik me dan afvraag... is het normaal, dat je alleen maar negatieve dingen kan beschrijven terwijl je longfunctie nog harstikke goed is en ik echt niet snap wat jij allemaal typt.

Ga eens andere blogs rondlezen, kijken wat mensen met een longfunctie van 30% of minder doen, en dan hier verder zeiken.

Anoniem zei

Ik ben het helemaal met mijn voorganger eens. Wat ben jij negatief! Overal haal je het vervelendste uit. Niemand interesseert dat, zelfmedelijden. Misschien moet je wat minder naar de kerk gaan. Daar knap je van op. Die negatieve indoctrinatie verziekt je klaarblijkelijk. Jouw cynisme is slecht voor je algehele gesteldheid. Wordt een keer wakker, voor je eigen belang en voor andere cf-ers. Zo zieken als je al ziek bent...

Kim zei

Sorry maar dit is toch haar eigen blog? Als je de verhalen zo negatief vindt, lees ze dan niet meer! Elke stap achteruit door je cf is vervelend of je nou een longfunctie hebt van 30% of van 100%. Als iemand haar gevoelens daarover op haar eigen site wil zetten moet dat gewoon kunnen zonder negatief kritiek van andere.

Anoniem zei

hoi Marianne!
Dat is idd niet normaal en heel vervelend!
Ik hoop dat het snel weer een beetje beter gaat.
Hou je haaks en de groeten
Fred

PS: @Anoniem: wat ongelooflijk slap om geen naam te noemen! Kim heeft natuurlijk helemaal gelijk!

Tamara M. zei

@Anoniem: Echt heel slap hoor, zwak van je.

Het maakt niet uit hoeveel longfunctie je nog hebt, heb gaat om hoe je je voelt. En zij voelt zich blijkbaar niet goed. Daarom heeft ze een weblog, om al die gevoelens te kunnen opschrijven.
En om meteen na een kuur je weer slecht voelen is een ontzettend rotgevoel!

Natuurlijk mag je af en toe klagen en zeuren, CF is geen pretje. Maar ik lees ook een heleboel positieve dingen op je site, en daar kijken andere mensen blijkbaar overheen!
Marianne meid, klets jij maar lekker je web log vol hoor, er zijn meer mensen in de wereld dan Anoniem.

liefs Tamara

Laura zei

Anoniem, volgens betrouwbare bronnen (namelijk verschillende artsen) gaat het niet alleen om de hoogte van je longfuncftie, maar ook het aantal procenten dat je achteruit gaat. Wanneer iemand met longfuntie van 100% opeens 30% achteruit gaat, voelt diegeen dat wel zeker als achteruitgang, namelijk 30% minder longfunctie. Ik ben het er dus ook mee eens, iedere achteruitgang is voor ieder individueel persoon anders. En dus wordt die achteruitgang ook anders ervaren.
Niemand kan voor iemand anders praten!!

Marianne, dit is jou blog, en je mag schrijven wat je wil. Als andere het niet willen lezen, moeten ze dat cvooral niet doen!

Groetjes

Laura

LAura PS zei

Ik bedoel dan dat ik het eens ben met Kim, die zegt dat iedere achteruitgang vervelend is
!

Marjolein zei

Uit eigen hand kan ook ik zeggen dat het niets uit maakt wat je longfunctie is. Zat ik met een longfunctie van zo'n 12% nog niet eens elke minuut aan de zuurstof. Had ik na mijn transplantatie een longfunctie van zo'n 40% en werd ik meteen opgenomen toen mijn arts zag dat ik zo slap als een vaatdoek was, erg moe was en me erg benauwd voelde, al was er aan mijn bloed, longfoto en longfunctie niets veranderd.
Geen twee situaties zijn gelijk, longfunctie zegt lang, lang niet alles.
Echt, het ligt aan zoveel factoren.

Anoniem, alsjeblieft, als je al denkt zo'n reactie te moeten plaatsen, wees dan ook zo 'stoer' en zet je naam erboven.

Marianne, schrijf gewoon wat jij voelt. Ik vind jouw log lang niet altijd negatief, zeker niet. Je beschrijft jouw ervaringen, gevoelens, niet alleen de negatieve, ook de leuke en positieve.

Al reageer ik niet vaak, ik lees je log altijd met veel interesse en plezier.

Liefs, Marjolein