vrijdag 6 februari 2009

andere antibiotica

Gisteren had ik eigenlijk de introductie dag, en daarbij de kennismaking met mn nieuwe klas. Helaas kon ik niet, omdat ik in het ziekenhuis lig. Wat ik ontzettend leuk vind, is dat ze van mijn mentorklas een foto hebben gemaakt. Die kreeg ik later toegestuurd... Lief toch? Ook kreeg ik gisterochtend een smsje.. Dat het jammer was dat ik er niet bij kon zijn, en dat ze aan me dachten... Zulke berichten doen me gewoon echt goed. Ondanks dat het af en toe best zwaar kan zijn, geeft dit me zoveel kracht en moed om weer verder te gaan... Lieve klas... DANKJEWEL!!!!!

Verder is het soms best moeilijk om gewoon te doen wat er gevraagd word. Zo stond er al vanaf maandag een aantekening in de map, van de fysio, dat ik 2x hypertonezout ga sprayen ipv 1x. Er werd echter elke keer maar 1x geleverd, dus kon ik er steeds achteraan. Nu zat er vanavond eindelijk 2x die spray in, dus hopelijk staat het er nu goed!!!

Nog iets leuks.. Gisteravond zat ik met een CF-er die 2 kamers verder op ligt, te msnnen. Dat is handiger, aangezien we toch niet bij elkaar in de buurt mogen komen... We hadden allebei dezelfde verpleegster (zwart schaap)... Op een gegeven moment stond die bij cagla (CF-er) en zei zo: heb je marianne op msn? ja, zegt cagla, die heb ik op msn... o, doe dr de groeten maar... Zo gezegd zo gedaan... Komt de verpleegster even later bij mij... Heb je cagla op msn??? Ja, die heb ik op msn.. o, doe dr de groeten maar.. Wat een lol kan je dan hebben... haha... En dan alleen dat gezicht al he... een en al big-smile..

Vanmorgen kwam de artsenvisite langs, en hebben ze met 6 of 7 man tegelijk naar mijn longen geluisterd. dat klonk nog steeds goed. Net voor de artsenvisite kwam, was mijn PACnaald (gripper heet dat) eruit gehaald, en had ik lekker gedouched zonder draden. Toch een stuk lekkerder dan met draden hoor;) Na de artsenvisite ben ik weer aangeprikt, en heb ik mijn insuline reservoir vervangen. Het is op het moment zelfs zo, dat ik iedere dag een ander naaldje in moet brengen, omdat het reservoir leeg is... Zoveel insuline gebruik ik...

Net na het eten, kreeg ik te horen dat ik ga wijzigen van antibiotica. Ik had de hele dag tazocin, en 3x op een dag collistine. Nu krijg ik de hele dag Meronem, en 3x op een dag collistine. Dit omdat ze vonden dat mijn longfunctie toch niet goed genoeg was gestegen. Nu vrees ik dat ik dan weer een allergische reactie krijg, dat kreeg ik immers vorige keer ook. Sinds een uur of 6 staat de antibiotica aan, en ik merk nog niks. Kheb het alleen een beetje warm, maar koorts had ik niet om een uur of 8. Dus maar even afwachten en als het erger word, even bellen... Ik hoop natuurlijk dat het allemaal meevalt, en ik nu eens geen allergische reactie heb, en lekker kan doorgaan met aansterken...

Verder heb ik vandaag mailcontact gehad met de diabetesverpleegkundige uit het ziekenhuis in gorinchem. Dit omdat mijn suikers erg hoog zijn, en ik me helemaal gek bolus. Nu hebben we de basaal met 0,2 verhoogd. Zo krijg ik meer per uur binnen, en kan ik proberen om met veel bolussen mn bloedsuiker weer onder controle te krijgen. Maandag doe ik weer een curve, en mail die dinsdag dan naar haar toe. de 17e ga ik trouwens vanuit hier, met de taxi, naar de combiafspraak met mijn oude kinderarts en de nieuwe internist... Na 1000 keer verzetten moet hij nu maar eens doorgaan...

Vanmiddag kwam ik de diƫtiste tegen, en die heb ik gelijk aan haar jasje getrokken. Ik vroeg haar of het noodzakelijk was dat ik volle melk drink... Ik krijg namelijk nog steeds heel vaak volle melk voorgeschoteld.. niet alleen van de keuken maar ook van de verpleging. Het was niet noodzakelijk, want ik zag er goed uit, en dus heeft de dietiste geregeld dat de verpleging en keuken het te weten komt. Hopelijk komt het door, en is het gezeur van de melk verleden tijd... Vanavond zag ik een briefje liggen, dat ze mij geen volle maar half volle melk moesten geven... Zou het werken???

Vanmiddag is Erica gezellig op bezoek geweest. Ze had een toets op school, en kwam gelijk even buurten.. Leuk!!! Toen ik naar de fysio ging, is Erica naar huis gegaan, want ze moest nog een behoorlijk tijdje reizen voordat ze thuis was. Om kwart over 3 vertrok ze, en om kwart voor 6 was ze thuis...;) Erica, heel leuk en gezellig dat je er was!!!

Met de fysio heb ik weer wat meer gedaan dan gisteren. Dit keer heb ik in totaal 12 minuten gefietst. 3 minuten op 15 watt, 3 minuten op 20 watt, 2 minuten op 25 watt, 2 minuten op 20 watt en 2 minuten op 15 watt... Wat zwaarder en wat langer dan gisteren. Daarna heb ik nog been spieroefeningen gedaan... Dat ging als het volgt...

Ik moest voor een stoel gaan staan, en net doen alsof ik ging zitten. Ik mocht echter niet gaan zitten, maar als ik met mn benen de stoel raakte moest ik weer gaan staan... dat 6x, even uitrusten en 3 van zulke series van 6. Omdat ik daarna te moe was, heb ik aangegeven de armspieren volgende keer erbij te nemen. De fysio heeft wel voorgedaan hoe dat moet... En dat is als volgt:

Ga een meter van de muur af staan, en zet je handen tegen de muur (wijd uit elkaar). Buig je armen (laat je voeten staan) en raak met je neus, net niet de muur aan. Dan strek je je armen weer... Ook dat doe je 3 series van 6.. Natuurlijk zijn het hele lichte oefeningen, maar zwaar genoeg voor mij, en leuk om te oefenen vant weekend..!! Alleen euhh... als k het ga doen, doe ik het gordijn wel dicht, want een pienter gezicht is het niet... hahaha....

Verder ben ik lekker aan het hobby-en. Niets is zo lekker als niets te doen hebben, en lekker kunnen hobby-en...

Als laatste nog even een leuk iets.. Via via hoorde ik dat de verpleegster van vanavond, in een nachtdienst een keer tegen de deur op gelopen is... Natuurlijk krijgt ze dat keer op keer te horen, en toen ze dus vanavond zei dat ze 5 nachten had vanaf zondag... kreeg ze natuurlijk te horen: Kijk je wel uit dat je niet tegen de deur loopt? hahah... die hoort ze nog heel lang denk...

Groetjes

Geen opmerkingen: