woensdag 4 februari 2009

(bijna) zuurstofvrij:)

Weer eens een berichtje om te berichten hoe het met mij gaat in Witte Lakenstad.

Allereerst het goede nieuws dat ik vanaf vanmorgen zonder zuurstof ben. Gisteravond twijfelde ik al of ik nog zuurstof nodig had, en ik was het gewoon helemaal zat. Je zit met zuurstof veel meer op bed, en bent niet zo actief met lopen (omdat ik dan maar een metertje of 2 slang heb). Ik heb dan wel een verlengstuk, maar dan kan je ook maar net je kamer door, en anders ben je aangewezen op een tank die je mee moet zeulen... Alles bij elkaar niet echt motiverend om dan veel te doen.

Vanmorgen was mijn saturatie 99 met zuurstof (net wakker) dus besloten de verpleging en ik maar eens dat we het zonder gingen proberen. Vanaf toen zit ik dus zonder zuurstof. Mijn saturatie weet ik niet, maar die zal wel goed zijn. Hij is immers niet slecht geweest. Met van mijn kamer gaan heb ik nog wel zuurstof. Ik heb namelijk geprobeerd zonder te doen, maar dan kreeg ik hoofdpijn, dus heb ik besloten om dat langzaam af te bouwen, en steeds wat verder lopen op de gang zonder zuurstof. Ik moet wel wat meer moeite doen zonder zuurstof, en ik hijg wat meer, maar het is gewoon heerlijk om even geen neusbrilletje op te hebben:) En dat ik dan weer wat minder kan, ach dat word hopelijk ook snel beter;)

Verder heb ik vanavond heel de avond al een beetje (lees behoorlijk) pijn bij mijn lever en milt. Dat is niet echt een lekker gevoel, en ik ga dus maar weer aangeven dat ik pijn heb. Ik weet niet of ik het verteld heb, maar vrijdag zei de zaalarts dat hij wilde onderzoeken (door mijn ontlasting te onderzoeken) of ik een chonisch bloeden van de spataderen in de slokdarm had. Nu bleek echter (natuurlijk toen ik al ontlasting had ingeleverd) dat het niet kan onderzocht worden, omdat ik de Ferro Fummeraat heb.

Vanmiddag had ik gezellig bezoek van Josianne en Sandra. Josianne had voor mij mijn stagepapieren die via via naar het KDC waren gegaan, weer terug meegenomen van het KDC, en bracht die mee. Sandra kwam gezellig mee, en zo had ik weer een gezellige middag... Ook mijn Oom,tante en neefje kwamen nog even langs. Mijn neefje moest vandaag onder narcose (is 4 jaar) wat kiezen getrokken worden. Echt zo lief.. Hij zat hier op het bed gewoon in te dommelen, zo duf was hij nog van de narcose:) Hopelijk gaat het snel wat beter Jan-Marten...

Met de fysio heb ik vanmiddag een eind op deze verdieping gelopen (naar restaurant en terug, met zuurstof) en bij het restaurant heb ik wat beenspieroefeningen gedaan (omdat je van op bed liggen slap word) maar die benen van mij waren nog goed gespierd;) haha...

Verder is het morgen weer donderdag en dus "blaasdag". Ik ben benieuwd... Wat zou mijn longfunctie nu zijn???

Groetjes

Geen opmerkingen: