maandag 9 februari 2009

Bijwerkingen???!!!

Op een of andere vage manier, kan ik mijn site moeilijk openen, en duurde het ook een heel tijdje voordat ik succesvol was ingelogd. Hopelijk ondervind ik geen hinder met dit berichtje plaatsen, want dat zou erg balen zijn...

Allereerst een spreuk die me erg aanspreekt: Echte vrienden, zijn vrienden die alles van je weten, en toch van je houden... Helaas moet ik meer dan eens ervaren dat er maar weinig ECHTE vrienden zijn te vinden... Maar ze bestaan gelukkig nog!!! En ik ben erg blij dat ik een paar ECHTE vrienden heb, die me ondanks mijn ziekte, ondanks dat ik vaak niet alles kan, ondanks alles, toch mijn vrienden willen zijn:)

Gisteren was een saaie dag. Lang, stil, weinig te doen, en veel vervelen. Kben wel verder gegaan met hobby-en, en ook heb ik lekker liggen lezen, maar tegen een uur of 3 was ik het lezen, hobby-en etc helemaal zat, en heb ik wat over de gang rondgedoold tot het bezoek kwam. Eerst opa en oma, en 's avonds Teus, Gerrine en ma... Met bezoek gaat de tijd heel wat sneller, en dus was het al snel weer tijd dat ze naar huis gingen...

Helaas ondervind ik opnieuw bijwerkingen van de Prednison... Ik zit nu zo'n 2 weken op 10 mg, en de bijwerkingen worden weer zichtbaar... Allereerst stemmingswisselingen... Gisteravond had ik zo'n bui... Om niets ging ik huilen... om na 5 minuten er achter te komen dat ik om niets huilde, en daarom maar keihard gaan lachen... Zo ging het door... Huilen en lachen tegelijk... Toen ik eindelijk bedaard was, en de visite naar huis wilde gaan, begon ik om een simpel vraagje van mn moeder opnieuw te huilen... Om gek van te worden toch??? Er was niets aan de hand, ik was niet verdrietig, boos, voelde me goed... en toch keihard janken... Waarom?? BIJWERKING!!!!

Door de prednison houd ik ook vocht vast. Mijn benen, mijn hoofd, mijn buik etc.. Mijn hoofd lijkt een voetbal, als ik een tijdje loop, zijn mn benen opgezet, en mn buik is een behoorlijk maatje groter dan eerst... Waarom?? BIJWERKING!!!

Dan is er nog het probleem stolling... (of deels ook prednison?) Uit het niets kwam er gisteren een blauwe plek op zetten... Ik heb me niet gestoten, ik heb geen por gehad, ik heb niets knellends aangehad, en toch kwam er op mijn been, een blauwe plek, ter grootte van een vingertopje... Stolling? of bijwerking van de prednison??? Bloedneuzen blijven ook regelmatig komen... zeker 1 a 2 x per dag...

Verder ben ik enorm moe, en 's avonds ben ik zo moe, dat ik niet meer kan slapen.. Afgelopen nacht heb ik slecht geslapen, en was om de haverklap wakker... Vanmorgen werd ik om kwart over 8 gewekt door de broeder, en ik werd dus al behoorlijk moe wakker:(

Vandaag was het weer tijd voor de 7 punts curve... Deze ziet er een stuk beter uit dan die van vorige week... Zat ik toen regelmatig in de 20? Nu is de hoogste 15,4, en de rest zit op de 10, of er onder... Blijkbaar heeft de basaalverhoging goed geholpen, en ben ik nu redelijk ingesteld... Wel blijf ik enorm insulinebehoeftig, en heb ik iedere dag minimaal 100 eenheden... Waar het normaal 40 was...

Ook de sputemkweek was vandaag weer aan de beurt... Zowaar lukte het me, om een (door de artsen zo fel begeerd) stukje slijm op te hoesten en in een potje te deponeren... Een klein stukje, geel groen slijm, is nu in het lab, en word onderzocht op wat er in me leeft...

Vandaag had ik een broeder... Ik vind het altijd fijn als ik hem heb (met hem zijn er meerdere waarvan ik het fijn vind als ze voor me zorgen). Hij neemt je serieus, en toch is er ook ruimte voor grapjes en lolletjes... Daarnaast maakt hij tijd voor je vrij, en komt gerust een half uur bij je zitten babbelen... Kijk, dat het dan onzingesprekken zijn... Maar wat maakt dat uit???

Vanmiddag ben ik bij de cliƫnt van mn stage geweest. Zijn moeder was er ook, en ik heb nu van haar toestemming om bij hem te gaan zitten... Vandaag zag ik dat hij vaak alleen op zn kamer zat, en dat is voor ons niet fijn, voor hem dus ook niet... Als ik dus tijd heb, en hij is alleen, mag ik nu bij hem gaan zitten, en even met/tegen hem praten...

Vanmiddag is er bloed geprikt voor de stolling, en voor bepaalde bloedwaarden (infectiewaarden, voor zover ik begreep). ZOdra de uitslag daarover bekend is, krijg ik die te horen... Wat ik vreemd vind, een week geleden is er ook geprikt voor de stolling, en daar hoor je niets over.. Was dat niet goed? hebben ze wat gevonden wat ze willen controleren? of is het kwijtgeraakt? of vergeten ze die gewoon te vermelden???

Toen Sandra en mn opa en oma vanmiddag op bezoek waren, kwam mijn longarts langs... Ze komt nu morgen terug voor een gesprek (zodat ik haar alleen kan spreken) en ze zei al dat ze een "plannetje" hadden bedacht... Ik ben benieuwd... Zou het dit keer lukken om tussendoor langer thuis te blijven??? Laten we het hopen...

Aan inzet kan het in ieder geval niet liggen... Vanmiddag met de fysio opnieuw meer gedaan... 3 minuten op 15 watt, 3 minuten op 20 watt, en 8 minuten op 25 watt. Daarna 3 minuten uitfietsen op 15 watt... Ook loop ik heel de dag over de afdeling rond, heb vanmiddag Sandra naar de uitgang gebracht, beneden etc...

Ik geloof dat dit het wel weer was voor vandaag..

Groetjes;)

Geen opmerkingen: