dinsdag 10 februari 2009

Bronchoscopie

Jaja, de update komt wel, alleen is het opnieuw wat laat;) Dit omdat ik bezoek had, en daarna nog even op de afdeling heb rond gehuppeld;)

Weer behoorlijk wat nieuws vandaag;) dus houd je vast, daar gaan we... Ik weet niet of het een leuk en boeiend verhaal word, want ik heb niet veel fut om bij te werken, maar wil jullie toch even weer op de hoogte brengen;)

Allereerst een stukje van zondag, wat ik gisteren vergeten was, en gezien mn vriendin vond dat ik het wel op moest zetten, komtie hier alsnog...

Zondagmorgen had ik een zakje met gebruikt ondergoed naast de wc gezet, met de gedachte, dan kan mn moeder het vanavond meenemen... Om een uur of 11 kwam de schoonmaak, en had ik weer een lekker schone badkamer/wc. Toen ik echter om een uur of 6 savonds het zakje wasgoed wilde pakken, was het verdwenen.... De enige mogelijkheid is dat de schoonmaak het mee heeft genomen in de waan dat het een afvalzak was... Dan vraag ik je heel simpel: Hoe kom je zo snel mogelijk van je ondergoed af??? het antwoord: Ga in het ziekenhuis liggen, zet je ondergoed naast het toilet in een zakje... Na de schoonmaak, WEG ONDERGOED!!!! Nu is het altijd goed gedaan, en ik doe het altijd al zo, maar blijkbaar kan ik het toch beter anders doen.. Maandag toen de schoonmaak geweest was, toch eerst even gekeken of mn was er nog lag... hahaha...

Verder kwam vandaag de arts langs. En jawel, ze had een plannetje... Omdat ik nu al vaak opgenomen ben, en steeds weer hard achteruit ga, willen ze toch verder onderzoek gaan doen, waar het nu door komt, of vandaan komt (eindelijk gaan ze eens verder kijken!!!). Dit willen ze doen door maandag een bronchoscopie te doen... ze gaan dan in mijn longen kijken met een camera'tje. Ook spuiten ze wat vloeistof in mijn longen, en zuigen dat weer af. Dat zetten ze dan op kweek. Verder zuigen ze (wat) slijm weg, en "cleanen" mn longen (deels). Omdat ik toch onder narcose ga voor dat onderzoek, vragen ze gelijk of de gastro meekijkt en kijken ze gelijk even in de slokdarm of de spataderen (waarvan sinds vorig jaar bekend is dat ik ze heb) chronisch bloeden,zoals ze wilden onderzoeken.

Kortom, maandag ga ik dus onder narcose, en krijg dan wat onderzoeken. Het zal om ongeveer half 10 plaats vinden.. (als het niet uitloopt...). Wat wel jammer is, is dat mijn moeder een stok achter de deur heeft ,en om 1 uur weer in gorinchem moet zijn, op haar werk. We hebben nu oma of kennissen achter de hand, om eventueel bij me te zijn, mocht het uit lopen, en ik nog niet terug zijn, of wel op de uitslaapkamer zijn, maar nog niet terug naar de afdeling mag...

Verder had de arts de mededeling dat ze dachten dat de asly nog 1 a 2 weken zou duren voordat die binnen was. Hopelijk is die er voordat ik naar huis ga, want anders moet ik er mogelijk op wachten (dit gebaseerd op mijn gevoel, de arts heeft dat niet gezegd). De arts wil me namelijk naar huis sturen met de Asly. Zou het werken??? Komt er een (voorlopig) eind aan die voortdurend snel op elkaar volgende opnames???

Van een lotgenoot hoorde ik dat het bij haar aan de asperchilles schimmel lag dat ze zo kwakkelde... Mocht er dus niets uit de bronchoscopie komen, kan ik aankaarten of het daar niet van is... Altijd handig, om iets achter de hand te hebben... Eerst maar eens even afwachten wat er uit de onderzoeken van maandag komt...

Vanmiddag ben ik even naar beneden geweest en heb weer een lekkere capucino op, en heb daar een tijdje gezeten;) Vanavond had ik het ijskoud, en daarna opeens heel warm... Toen ik op de gang wilde gaan, kreeg ik het weer koud... (toch handig een vest dat je aan en uit kan doen;)) Gelukkig had ik geen koorts, alleen wat verhoging (voor mijn doen). 37,4. Normaal heb ik een graad of 36 rond..

Vandaag ook mijn verrassing af gemaakt (waar ik aan, aan het hobby-en was). Mn nieuwe project is een glazen rondje schilderen... EN 3x raden wat er op komt te staan (voor de mensen die me een beetje kennen hahaha)... WAt denk je??? Zet maar in mn gasten boek;) Kijken wie mij een beetje kent;) hahaha

Als laatste wil ik nog even aan Sacha en Ramona denken... Sacha heb ik vandeweek al wat meer over verteld, en haar site kunnen jullie vinden onder mijn links, en dan bij overige links... Ramona is een meisje dat bij me op de afdeling ligt. Ze moest vandaag voor een (soort) lange lijn naar OK, en kreeg een klaplong tijdens de operatie... Nu gaat het nog niet zo lekker met haar, al is ze wel op de afdeling terug... Kom op, ramona!!! Je kunt het he!!! Kdenk aan je...

Voor vandaag wel weer genoeg nieuws denk;) Morgen gezellig bezoek van een collega (smiddags), de ouders van gerrine, mn mams, en natuurlijk weer sporten, etc etc... (vandaag niet gesport omdat fysio het druk had, dus zelf maar flink gangetje de gang over geraced;))

Groetjes;)

Geen opmerkingen: