woensdag 18 februari 2009

Eindelijk weer een update van mij..

Gezien ik erg veel bezorgde reacties krijg of het toch wel goed met me gaat, toch maar even moed en energie verzameld om mijn verhaal op mn site te zetten. Afgelopen dagen ging het helemaal niet goed met me, vandaar dat ik ook geen berichten op mn site heb geplaatst. Nu gaat het redelijk, en met een beetje geluk heb ik net genoeg energie om mijn site even bij te werken.

Maandag om 10 voor 9 was het opeens tijd om naar de OK te gaan. I had net een prachtig pak gekregen wat ik aan had gedaan. Met bed en al werd ik naar de liften gereden en gingen we een verdieping omhoog. Boven kreeg mijn moeder ook een erg mooie jas (ahum) en even later werden we naar een kamer gebracht waar ik op een brancard moest gaan liggen. Ik werd aangesloten aan de saturatie meter, en de narcotiseur vroeg hoe het was met mijn bloedsuiker. Ook spraken we af dat als ik onder narcose was, dat hij een infuus zou prikken voor de medicatie die ik van hun kreeg. Dit om mijn Port a Cath zo schoon mogelijk te houden.

Even later kwam ook de longarts binnen, die vertelde dat de gastro niet mee zou kijken, omdat het te kort geleden was dat ze mee hadden gekeken. Het zou dus alleen de bronchoscopie worden, een diepe kweek, spoelen en kijken. De narcotiseur vroeg of ik kon gaan slapen, waarop de arts antwoorde dat ze het vanzelf merkte als ik geen antwoord meer gaf... Vrij snel voelde ik mijn gezicht een beetje gaan tintelen, en snel daarna wist ik van niets meer af...

Op de uitslaapkamer werd ik weer wakker, en (dit hoorde ik van mn moeder) ben ik nog een keer uitgezogen omdat er veel slijm zat. Daarna toen ik weer helemaal bij was, heb ik om zuurstof gevraagd omdat ik het erg benauwd had. Ik kreeg toen een neusbrilletje op (wat ze vast hebben geplakt om hem op de juiste plaats te houden) en kreeg 2 liter zuurstof.

Ook gaf ik aan enorme hoofdpijn te hebben maar gezien ik al paracetamol had gehad via infuus, mocht ik pas om 15 uur weer. De hele middag heb ik stil op bed gelegen, gezien het dan nog wel te dragen was, maar zodra ik om moest draaien of mn hoofd op moest tillen verging ik van de pijn. Om 15 uur kreeg ik dan eindelijk een dubbele paracetamol (ze wilde zetpil geven maar dat wilde ik niet, geef mij maar pilletje) alleen hielp die helaas niet. Op een gegeven moment moest ik naar de WC en ben ik (huilend van de hoofdpijn) half richting de WC gedragen. terug bij mn bed ben ik weer gaan liggen, en ging het weer iets beter.

Om 17 uur kreeg ik dan eindelijk een wat zwaarder medicijn (tramal) tegen de hoofdpijn en dat hielp wel. Helaas had ik daarvoor al fysio gehad, waarbij de tranen ook over mn wangen liepen van de pijn, maar gezien de behandeling die ik onder narcose gehad heb, was het van belang dat ik wel fysio kreeg. Helaas hebben we er nog niets uit gekregen.

De longarts kwam 's middags ook nog langs, en zei dat ze erg geschrokken was van het vele taaie slijm in mijn longen. Vooral omdat ze nooit wat gehoord hadden als ze luisterden naar mijn longen. Dit beeld wat ze nu hebben gezien verklaard echter wel mijn klachten en de steeds snel terugkerende opnames. longen vol met slijm zijn immers grote infectiebronnen.. Ik ben heel benieuwd wat er uit de kweken komt die ze genomen hebben...

De zaalarts kwam later nog even langs, en die had het over flink ontstoken longen.
Maandagavond heb ik nog bezoek gehad van teus, en van ome jaap en tante lia. Ik ben niet erg gezellig geweest, maar gelukkig wisten ze dat van tevoren en was het dus ook niet erg. Na het bezoek heb ik nog een keer zelf sputemmobilisatie gedaan, en daarbij kwamen er 2 stukjes sputem met bloed (mogelijk door scopie) naar boven. Snachts heb ik goed geslapen, en om 3 uur ben ik nog een keer wakker geweest, en heb ik opnieuw een tramal gehad voor de extreme hoofdpijn.

Gisterochtend werd ik wakker met 38,2 koorts. Daarom heb ik een dubbele paracetamol gehad, en om 11uur kreeg ik weer een tramal voor de hoofdpijn, die ik nog steeds had. Maandag had ik heel de dag niet gegeten, en gisteren heb ikw eer wat op, al was het niet veel... Gisteravond was de koorts over.

Voor de sputemmobilisatie moet ik nu ook weer beginnen met PEPPEN... Daarbij zet je een masker op je mond en neus en daar moet je door ademen. Ik had dit al een tijd niet meer gedaan, maar nu willen ze het toch weer proberen.

Verder kwam de zaalarts gisteren zeggen dat ik voor de narcose extra prednison had moeten krijgen, dit hadden we nog gevraagd aan de verpleging, maar die zei dat het niet hoefde... (ik had een flex, en die wist maar de helft en vergat ook de helft). Waarschijnlijk komt het daardoor (de extra prednison die ik had moeten krijgen maar niet heb gekregen) dat ik na de narcose zo'n hoofdpijn had.

Verder ben ik gisteren niet naar gorinchem geweest, zoals jullie al wel zullen begrijpen. Ik was te ziek, en te beroerd. Helaas is de afspraak dus voor de zoveelste keer afgezegd... Wanneer komt de keer dat ik eindelijk wel thuis ben als ik een afspraak met de internist en mn oude kinderarts heb???

Vannacht heb ik slecht geslapen... Steeds even slapen, en weer wakker... Mogelijk komt dat doordat ik gister de hele dag op bed heb gelegen. Vanmorgen werd ik om half 9 wakker gemaakt voor bloed prikken. Opnieuw wist ik niet waar het voor was, dus heb ik dat gevraagd. Het bleek voor de hemoglobine waarde te zijn, voor bloedgassen en voor de infectiewaarden... Toch leuk dat ik dat van te voren krijg te horen...

Vanmorgen heb ik een paracetamol gehad voor de hoofdpijn. Ze willen toch zo snel mogelijk van de tramal af. Gezien dat een nogal zware pijnstiller is, en niet zo goed voor je is als je die lang gebruikt... Met een dubbele paracetamol heb ik een beetje meuterende hoofdpijn, maar het is te dragen. Hopelijk slaat het niet om in erge hoofdpijn, en kan ik het vanaf nu aan met 4x daags 1000 mg paracetamol...

Verder heb ik 2 liter zuurstof (al vanaf maandag) omdat ik nog steeds benauwd ben. Met het sprayen (als ik dus minder zuurstof heb oomdat ik spray met perslucht) daalt mn saturatie naar de 90. Ik zweet nog erg veel, al heb ik geen koorts meer. Verder heb ik ook nog hulp nodig met naar de WC lopen. Dit niet omdat ik pijn heb, maar omdat ik zo verzwakt ben dat ik amper op mn benen kan staan en erg duizelig ben. Ik wil het risico niet nemen dat ik onderuit ga, dus bellen we maar elke keer als ik iets moet hebben.

Gelukkig gaat het vandaag alweer wat beter dan gisteren, maar nog steeds ben ik niets waard. Ik hoop wel weer iedere dag mn site bij te gaan houden, maar ikw eet niet of ik vandaag nog iets te melden heb. Misschien dat ik vast de eerste lading foto's en filmpjes op mn site ga zetten... Mn geheugenkaartje was namelijk vol, dus moest ik hem op mn pc zetten;) Kan ik gelijk op internet zetten als ik niets te doen heb;)

Zo, jullie zijn weer op de hoogte, en ik ga weer eens even bellen, of ze me naar de WC kunnen helpen. Daarna sprayen en fysio, en alweer eten;)

Groetjes

Geen opmerkingen: