donderdag 5 februari 2009

Zuster Zwart Schaap en Dokter Schaap

Ook vandaag weer heel wat te melden... Dus ga er maar eens voor zitten, daar komtie:
Vanmorgen vond de fysio het erg goed klinken. Dit keer was er wel wat omhoog te krijgen, maar toch klonk het heel schoon.

Verder begon de fysio over de overgang naar het Dijkzicht. In het dijkzicht krijg je helemaal geen hulp meer bij het sputemmobiliseren, en daarom willen ze daar nu rustig aan naar toe gaan werken. Dat gaan ze doen, om de touwtjes mij nu alvast (bijna helemaal) in handen te geven. Wat is het plan?: Vanaf nu, krijg ik iedere opname, de 1e week elke werkdag hulp met sputemmobilisatie. Na 1 week, word het 1x in de week, en de rest van de dagen doe ik het zelf. Mocht ik hulp nodig hebben, kan ik dat aangeven, en krijg ik alsnog hulp. Zo ga ik zelf meer de verantwoording dragen voor de tijd dat ik sputemmobilisatie doe, de manier waarop, etc.
Sporten blijft wel gewoon hetzelfde, en daarmee heb ik dus ook contact met de fysio, zo kan ik makkelijk aangeven hoe het ging, en of ik hulp nodig heb of niet.. Weer een stapje naar de volwassenheid!!!

Tegen een uur of kwart over 11 ben ik richting de longfunctie gelopen. Ik heb daar geblazen, en de laagste was 67, en de hoogste die ik blies was 76. Dit is dus vergeleken bij de hoogste van vorige keer (hoogste en hoogste vergeleken) 9% gestegen. Er is dus weer vooruitgang te zien, en dat bevalt me goed... Gelukkig is het nu niet 20% of meer gestegen, zodat ik mogelijk ook wat langer stabiel blijf thuis.

Verder heb ik vanaf gisteravond geen zuurstof meer gehad. Gisteravond heb ik bij het op de gang lopen nog even zuurstof op gehad, en net voordat ik ging slapen, was mijn saturatie 99% zonder extra zuurstof. Ik besloot daarom samen met de zuster, om aan te kijken. Als ik pijn kreeg (was weer over gegaan na 2 uur, en is nog over) of te benauwd werd, moest ik de zuster bellen, en kreeg ik zuurstof of kwam de arts alsnog langs. Het inslapen kostte even wat moeite, maar daarna heb ik tot kwart voor 8 heerlijk geslapen. Ook met de inspanning vandaag, heb ik geen zuurstof meer nodig gehad.

Vanmiddag om 2 uur gingen opeens alle branddeuren dicht, en de liften stopten ermee. Daarom ben ik pas om een uur of 3 gaan sporten.. Ik ben naar beneden gelopen, en heb daar 10 minuten gefietst. 8 minuten op 15 watt, en 2 minuten op 25 watt. Dat is best iets om trots op te zijn.. want het was de 1e keer dat ik weer inspanning leverde. DAarna was ik wel erg moe, maar toch heb ik nog 2 uur in de speelkamer zitten hobby'en.

Rond etenstijd "stortte" ik een beetje in, en was enorm moe. Na het eten ging het weer wat beter, en krabbelde ik weer iets op. Ik heb ook vanavond weer heerlijk gehobbyd, en vorder lekker. Graag zou ik vertellen wat ik doe, maar ik ben weer eens aan een verrassing bezig, vandaar dat ik even geen uitleg geef over wat ik doe.. Wellicht krijgen jullie over enkele weken een foto te zien van het resultaat, en wel op het moment dat de persoon/personen voor wie de verrassing is, het hebben ontvangen. Dus ben je nieuwschierig? blijf gewoon mn blog af en toe lezen... haha...

Hoe gaat het nu? Op dit moment ben ik enorm moe, en met het inspannen lijk ik 's avonds benauwder te zijn dan overdag. Verder ben ik 's avonds duizelig (wat dus 99% zeker door vermoeidheid komt) en het hoesten is nog steeds een droog hoestje, met heel af en toe een spoortje sputem. Verder heb ik regelmatig een bloedneus, en bij geluk heb ik zelfs een dubbele bloedneus.

Ik heb deze week nog geen zaalarts gezien, maar als ik hem zie, zal ik eens vragen naar de uitslag van het bloed, en de kweken. k begin nu toch wel nieuwschierig te worden naar de stollingwaarde...

Weten jullie wat trouwens leuk is? Zuster Zwart Schaap, heeft een zus die nog maar pas op de Longpoli werkt als arts. Die arts heeft mij dus opgenomen (op de opnamelijst gezet) en lijkt in verschillende dingen best wel op Schaap. Nu zei Zwart schaap vanavond tegen me, dat als ik de dokter zie morgen bij de artsenvisite (laten we haar omdopen tot dokter schaap) dat ik dan moet zeggen dat zuster zwart schaap haar wil spreken.. hahahah... Ook een manier om je zus te spreken te krijgen...;)

Groetjes

Geen opmerkingen: