maandag 30 maart 2009

Een hele hoop te regelen....

Niet alleen maart roert zijn staart, maar ook mijn gezondheid kan er wat van...
Gisteren kreeg ik net voor de kerkdienst begon, weer een bloeding... Niet zo hevig als vorige keer, maar toch wel genoeg om even het ziekenhuis te bellen. We wisten tenslotte niet welke grens we moesten aanhouden. Dus gisterenmiddag het ziekenhuis gebeld, en wachten op een telefoontje... smiddags hadden we nog steeds geen reactie gehad, maar we wilden wel naar de kerk, dus wij gegaan... Natuurlijk hadden ze toen wel gebeld, en hebben we even terug gebeld...
Ik moest stoppen met de pulmozyme en de azli en de poli vandaag bellen... Ik vanmorgen gebeld, en toen om 5 uur belden ze eindelijk terug... Hoe het met me was, of ik nog bloedinkje had gehad, en hoe ik me voelde... Nou, kort gezegd, ik voel me goed, ben alleen wat moe (heeft iedereen wel eens, en ik doe gewoon lekker veel) en eigenlijk is het antwoord dus kort gezegd: GOED... Ik mag dus weer beginnen met vernevelen van de pulmozyme en de AZLI...
Gelijk maar eens gevraagd welk beleid we moeten aanhouden... Wanneer moet ik het ziekenhuis bellen, wanneer moet ik stoppen met vernevelen, en wanneer mag ik gewoon doorgaan... Het antwoord van deze arts (niet mijn eigen arts) was: bij een hevige bloeding zoals vorige keer, stoppen met vernevelen en bellen naar het ziekenhuis... bij een bloeding zoals deze keer, gewoon doorgaan, maar wel even noteren wanneer je een bloeding had, en hoeveel...
Als verklaring voor de bloeding gaf hij: De AZLI bind zich niet aan sputem... Daardoor is een logische verklaring, dat je meer gaat hoesten... Ook de kleine luchtwegen hoest je wat slijm uit weg... (is te zien in mijn longfunctie). Als zo'n klein luchtweggetje (hoe noem je het anders:P) open gaat, kan het zijn dat ze niet direct tegen een prikkeling kunnen, omdat ze een tijdje niet hebben " meegedaan" en daardoor ontstoken zijn... Ontstoken betekend snel bloeden, en als het snel bloed, heb je kans op bloedinkje...
Tot zover de verklaringen en verhalen van het ziekenhuis en de gezondheid... ;) hahah
Wat een heel ander verhaal is: alle vergoedingen en machtigingen... Allereerst word de premie van de ziektekostenverzekering van mn ma dr rekening afgeschreven... Als ze belt om dat recht te zetten, blijkt dat de Taxi geen contract meer heeft met de zorgverzekeraar, en moeten we dus zelf een deel van de kosten van de ritten betalen... (sinds januari 2009 is dat zo, en niemand, noch de zorgverzekering noch de taxi heeft dat doorgegeven) de taxi legt de schuld bij de zorgverzekering en de zorgverzekering legt de schuld bij de taxi... en wij? wij hangen er tussen in...
Vervoer naar de fitness en de fysio word nu wel vergoed ,maar dan niet door de taxi waar ik mee naar school ga, maar met een andere... Dat is om het makkelijk te houden... haha... Kortom... 18 jaar zijn is leuk, maar er veranderd zoveel, dat je het nog een beetje drukker krijg met het regelen...
Wat wel erg fijn is, is dat ik veel huiswerk weg gewerkt heb afgelopen weekend... Vrijdagavond, zaterdag de hele dag, en vandaag de hele dag, heb ik aan huiswerk gezeten, en het resultaat mag er zijn... Er staan nog maar 1 of 2 puntjes op mn lijstje, en dan is de achterstand ingehaald... Wellicht staat het lijstje aan het einde van de week weer vol, maar komt tijd komt raad, en nu gaan we verder waar we zijn gebleven...
Deze week 2 presentaties, 2x fitnes, 2x rijles, en daarnaast nog wat ander huiswerk... Iedere dag (behalve vandaag dan) naar school, en maandag opnieuw een presentatie (en dat op mn vrije dag)... Druk weekje dus, maar het gaat goedkomen, ik voel het!!!
Nu ga ik maar eens eten, en daarna naar de cathechisatie..!!
Jullie horen weer van me als er nieuws is...
Groetjes

Geen opmerkingen: