vrijdag 3 april 2009

Twan heeft nieuwe longen!!!

Opnieuw goed nieuws te melden...!!! Twan, een CF-er, die al 4 jaar en 244 dagen op de wachtlijst stond voor nieuwe longen, de laatste tijd zelfs Hoog-Urgent, is gisteren getransplanteerd, en heeft 2 nieuwe longen gekregen. De operatie is goed gegaan, en hij is bij uit de narcose... zijn eerste woorden na de narcose waren: "pak de koffers maar, dan kunnen we gaan"... Twan, ik denk aan je en duim voor je... Zet em op he!!! elke keer een stapje vooruit, en hopelijk blijft het zo goed gaan... (wilt u/wil jij zijn verhaal volgen??? kijk op http://twanmartens.blogspot.com/) zijn site staat ook bij mijn links...

Daarnaast heb ik ook goed nieuws wat betreft mezelf... Ik blijf conditie opbouwen, en heb afgelopen week opnieuw wat meer gedaan... Ik zit nu op het volgende schema: ik begin met 12 minuten crosstrainer (ben ik aan het opbouwen), daarna alle krachtapparatuur, en daarna fietsen... Op de fiets fiets ik 1 min in op 25 watt, vervolgens ga ik naar de 50 watt, dat doe ik 3 minuten... Daarna 4 minuten 75 watt, en dan weer terug naar de 50 watt.. dan ga ik door tot ik 14 minuten heb gefietst, en ik heb 2 minuten uitgefietst op 25 watt... Ook het fietsen ben ik dus aan het opbouwen... Ik ben van plan om volgende keer in te fietsen met 50 watt, en dan daarna 6-8 minuten op 75 watt te fietsen... Net erna wat lukt...

De rest van het weekje was lekker druk... Dinsdag school en fitness, woensdag school en rijles, donderdag school en fitness en vandaag school en rijles.. Tussendoor nog huiswerk etc etc... Nu, aan het einde van de week, ben ik wel moe, maar ik kan het nog goed aan... Ik voel me prima, en zit heerlijk in mn vel... Het enige nadelige wat ik af en toe ervaar is nogal uit de hand lopende bloedsuikers... Allemaal aan de hoge kant, en enorm veel bij bolussen dus... Vanmiddag zat ik zelfs op de HI (niet te meten). Net was hij weer 20... In ieder geval weer te meten, maar hij mag nog wel flink wat lager... Dinsdag toch maar eens vragen wat we er aan gaan doen...

Volgende week heb ik een heel kort schoolweekje... Maandag heb ik altijd vrij, dinsdag heb ik om half 11 de diabetesverpleegkundige en dan om 11 uur de internist en mijn oude kinderarts... (eindelijk lijkt hij nu wel door te kunnen gaan) en dan is het daarna de moeite niet meer om naar school te gaan... Woensdag heb ik dan gewoon school, donderdag heb ik ook school, en vrijdag is het goede vrijdag, dus dan ben ik vrij... Ik heb dus maar 2 dagen school volgende week...

Verder is de catechisatie afgelopen, dus heb ik op maandagavond nu vrij... Volgende week heb ik ook 2x overdag rijles, ipv savonds, dus heb ik lekker maar 2 avonden wat... Heerlijk...

Via mijn gastenboek werd gevraagd of ik foto's op mn site wilde zetten over mijn presentatie nederlands, en nog wat andere foto's... Maar euhmm... Daar zie ik er echt niet uit, dus dan moet ik nog eens even bedenken of ik dat ga doen;) haha...

Als er weer wat te melden is, horen jullie het wel weer;)

Groetjes..

Geen opmerkingen: