vrijdag 19 juni 2009

werkweek en bruiloft

Na een super leuke werkweek, en een hele gezellige bruiloft gisteren, ben ik dan weer eens op mijn site om hem bij te werken. Het is alweer een weekje geleden dat ik mijn site heb bijgewerkt, dus vond ik het tijd worden dat het weer eens gebeurde.
Maandag ochtend om 10 over half 10 stapten we bepakt en bezakt in de auto, richting Ter Aar.. Een plaatsje vlak bij Alphen aan de Rijn. Toen we bij de pont van schoonhoven aankwamen, voer hij net weg, en moesten we een kwartier wachten, voordat hij weer aan onze kant was... Al met al waren we om een uur of 11 in Ter Aar. Daar is ons groepje gelijk aan de voorbereidingen van die middag begonnen. Het was zo: Ieder groepje moest een dagdeel indelen. Dat moest bestaan uit 3 activiteiten waaronder een maaltijd. Wij waren gelijk maandag middag aan de beurt, dus gelijk bij aankomst gingen we alles voorbereiden. Als thema hadden we sfeer... De zaal werd dus in rood en in blauw verdeeld... Rood van warmte en gezelligheid, en blauw van koud en ongezellig... Wat typisch was, later ging iedereen eerst bij rood zitten...;)
Toen alles voorbereid was, was het nog wachten op de boodschappen, die 2 leraressen en 2 leerlingen aan het halen waren. Toen de boodschappen er waren, hebben we de maaltijd voorbereid, en zijn we onze middag begonnen. We hadden eerst een maaltijd (salade, bolletjes, krentenbollen etc) Als afsluiting van de maaltijd, lazen we een stukje uit de Bijbel, hadden we een korte meditatie, een gedicht, en zongen we wat psalmen, waar Rianne (een groepsgenoot) en ik bij floten. (panfluit en dwarsfluit). Daarna gingen we de maaltijd sluiten, en had iedereen een half uur de tijd om zijn tassen boven te brengen, de corveegroep om corvee te doen, en wij om de volgende activiteit voor te bereiden.
De volgende activiteit was een sport activiteit. We begonnen met de groepjes indelen. Daarna moest ieder groepje, in de kleur die hij toegewezen kreeg, zichzelf kenmerken, zodat ze de rest van de middag herkenbaar waren. Daar werd een foto van gemaakt... Wie het eerste klaar was, kreeg het meeste punten... Daarna gingen we door met een liedje maken. Ook dat ging op snelheid... En ook daar waren punten voor te halen. Vervolgens gingen we naar het veld en moesten de groepen kloslopen. De groep die het eerste klaar was, kreeg het meeste punten etc... Als laatste gingen we touwtrekken... en je raad het al... ook hier waren punten voor te halen.
Onze laatste activiteit was een muziekactiviteit... Onze groep had daarvoor gekleurde kleren aangedaan, (iedere persoon had een andere kleur aan). We begonnen met een welkomslied zingen, dat ging als volgt: (op de wijs van Do-re-mi uit The sound of Music)
Kijk ons hier nu toch eens staan
Met gekleurde kleren aan
Kom we stellen ons nu voor
En dus zingen we in koor
“Ik ben sandra”, zij draagt de kleur oranje
“ik ben marianne”, zij draagt de kleu-eur rood
“ik ben Corianne”, zij draagt de kleu-eur roze
Dit is een deel van onze groe-oe-oe-oep

Kijk ons hier nu toch eens staan
Met gekleurde kleren aan
We stellen voor nu onze man
Hij draagt blauw: “en ik ben jan”
“ik ben mariska” zij draagt de kleu-eur groen
“ik ben mieke” zij draagt de kleu-eur geel
“ik ben rianne” zij draagt de kleu-eur paars
Dit is onze hele groe-oe-oe-oep

Kijk ons hier nu toch eens staan,met gekleurde kleren aan
Wij gaan spelen met muziek
en zijn zeker fanatiekJULLIE gaan een liedje presenTEREN
DAARNA ook wat leren over SFEREN
Na het sluiten van de activiteit
I-is iedereen verblijd

Sommige klanken moesten op 1 toonhoogte gezongen worden, andere klanken moesten op 2 toonhoogten gezongen worden;) Kheb geprobeerd om dat hier weer te geven door middel van hoofdletters en streepjes...

Na het welkomslied, moesten de groepjes hun liedjes presenteren, die ze gemaakt hadden tijdens de sportactiviteit. Ze hadden allemaal de zelfde wijs, (altijd is kortjakje ziek), en het moest gaan over de kleur van hun groep... Na dat deel, kregen ze een filmpje te zien over de betekenis van kleuren. En gelijk daar achteraan, gingen we een filmpje kijken, met verschillende muziekstijlen. Iedereen moest een houding aan nemen naar aanleiding van de muziek. Dat werd op de foto gezet, en dan was het volgende groepje, met het volgende nummer aan de beurt. Uiteraard kregen ze ook bij alle delen van de muziekactiviteit punten...

Aan het eind hebben wij (terwijl hun het filmpje afkeken, omdat er te veel nummers waren) de puntentelling gedaan... en het winnende groepje kreeg als prijs dat wij voor hun de corvee deden. Helaas hadden wij nu net pech, want het winnende groepje, had als enige 2x corvee:P dus hadden wij 3x corvee... Maar dat deed er niet toe... het was leuk, en gezellig, en daar ging het om:)

Na de muziekactiviteit hebben we alles opgeruimd, en was het volgende groepje aan de beurt om de maaltijd klaar te maken, en de zaal in te richten hoe hun het wilden.

Ik ga niet alles beschrijven wat we gedaan hebben, want dan ben ik over een dag nog bezig, maar ik kan het wel even noemen. over een touwtje over de sloot lopen, buks schieten, touwtrekken over een sloot, katapult schieten, varen met een opblaasbootje over de sloot, gebaren raden, spons gooien, een dienblad met volle bekertjes over je hoofd doorgeven aan de gene die achter je staat, op een kleed gaan staan, en dan springen (2 van je groepje trekken het kleed vooruit, en dan steeds verder), een een theedoek voor een route lopen gecoached door een teamgenoot, twister, dievenspel (uitzoeken wie de dief is), workshops (tekenen op muziek, dansen, fotograveren, sporten, koken), liedjes maken, zingen, met je handen spagetti eten, etc etc etc

Kortom, we hebben een enorm leuke werkweek achter de rug... 's Avond ben ik wel steeds om een uur of half 10-half 11 naar bed gegaan. De rest ging pas om 1 uur ofzo, maar dat zou voor mij te slopend zijn. Al sliep ik dan niet altijd zo snel, ik rustte toch wat uit... Woensdagavond zijn we weer thuis gekomen, en ben ik al heel snel naar bed gegaan.

Gisteren had ik de bruiloft van mijn beste vriendin Gea. Wat ik al een hele tijd wist, maar niet mocht en niet wilde zeggen, was dat ik getuige mocht zijn... Zo ontzettend leuk... Ze was ontzettend mooi.. Een vriendin om trots op te zijn... Niet alleen op mijn vriendin ben ik trots, maar ook op haar man:) Op het stadhuis, tijdens de toespraak, lieten ze me beiden weten, waarom ze me als getuige wilden... Omdat ik hun beste vriendin was... Is dat niet het mooiste wat je kan horen??? 's Avonds heb ik nog een gedicht voorgelezen en als fotografe gefunctioneerd;)

Gisteravond werd het een uur of 1 voordat ik in bed lag... Vanmorgen deed ik mn ogen open en zag ik (tot mijn verbazing) dat het al 10 voor 12 was... Heb ik gewoon 11 uur geslapen... Heerlijk:D:D

Vandaag nog best een druk daagje, en vanavond de verjaardag van mijn oma. Daarna? WEEKEND!!! morgenochtend nog een keer rijles, en maandag naar school en het ziekenhuis... De LAATSTE keer controle in het Sophia als het goed is...

Groetjes

Geen opmerkingen: