zaterdag 11 juli 2009

3e update ziekenhuisopname

Donderdagochtend heeft mijn moeder het Sophia kinderziekenhuis gebeld. Dit omdat we niet wisten of ik nu wel met de AZLI vernevelen zou moeten beginnen, nu ik de kuur in het ziekenhuis heb. Donderdag aan het eind van de middag belden ze terug, en zei dat ik daar gewoon mee kon beginnen...

Ook heb ik donderdag gevraagd of ik een keer longfunctie kon blazen, omdat ik dat in rotterdam ook altijd 1x in de week en hier had ik het nog geen 1x gedaan. Ook niet bij het begin van de opname. Vrijdag ochtend ging ik dus voor longfunctie. Die longfunctie is doorgefaxt naar rotterdam, en eind van de middag belde een arts uit rotterdam me op. Hij was iets vooruit (hoeveel weet ik niet, want hier hebben ze blijkbaar een ander bereken programma) en we blijven dus op dezelfde antibitica.

Vandaag ben ik dus ook met de AZLI begonnen. ik moet nu weer 5x per dag vernevelen... Het kost veel tijd, maar ik hoop dat ik er wel lekker van opknap... Vanmiddag ga ik de PAC-naald laten verwisselen. Ik heb een kennis die op de kinderafdeling werkt, gecontact, en die werkt vanmiddag... Zij kan ook een PAC aanprikken, en dus gaan we vanmiddag naar de kinderafdeling om hem opnieuw aan te laten prikken (dat moet 1x in de week, ivm infectiegevaar...)

Op onze kamer is het nog steeds gezellig. Zo had mijn buurvrouw gisteren een pomp waar de accu van kapot was... als ze even naar de wc moest, en de stekker dus uit het stopcontact trok, was het gelijk dat de pomp ging piepen... Mijn buurman had het op een gegeven moment over een buurpiep ipv over de buurvrouw....

Wat ook leuk is: Gisteren vroeg de zuster aan mijn buurvrouw: mevrouw B, kan ik nog wat voor u doen? Mijn buurman, zei dat hij wel wat drinken lustte... hahah... daarna vroeg ze dus Meneer A. lust u nog wat?:P en toen antwoorde mijn buurvrouw.... haha..

Gisteren hadden mijn broer en aanstaande schoonzusje alweer 2 jaar verkering;) Gefeliciteerd broer en aanstaande schoonzusje!!:P:P haha...

De vrouw met Leukemie, die bij mij op de kamer lag de eerste paar dagen van mijn opname, is helaas donderdag overleden... Het is haast niet te bevatten hoe snel ze achteruit gegaan is. Toen ze nog bij mij op de kamer lag, was er nog sprake van over gaan naar een hospice of een verpleegtehuis... Toen we dinsdag haar man spraken, zei die al dat ze hard achteruit ging, en dat hij dacht dat ze snel zou sterven... Vandaag stond in de krant dat ze overleden was...

De laatste paar dagen zijn er op de afdeling 3 mensen overleden. Je word dan toch wel even stil... Ik kon maar 1 van die 3 mensen, maar toch doet het wat met je... Vooral als je een brancard met een rode deken erover langs zie komen...

Groetjes

Geen opmerkingen: