donderdag 16 juli 2009

update

Gisteravond is er weer een vrouw bij me op de kamer gekomen. Opnieuw een dementerende vrouw (zo lijkt het iig). Zo heeft ze het over kinderen waar ze heen moet, want die zijn boven... Wij liggen op de 5e afdeling... en boven ons is het dak...

Vanmorgen heb ik gevraagd wat die bloedplaatjes inhielden... De arts zei dat het met de stolling te maken heeft, maar een ander aspect dan de vitamine K. Het kan komen door de antibiotica of een infectie. Mijn waarde was 50, en hij mag eigenlijk niet onder de 30 zakken. Daarom controleerden ze door middel van bloedprikken nog een keer of het niet te hard zou zakken...
Morgen mag ik naar huis. Ik krijg dan geen antibioticakuur tabletten mee, omdat ik al antibiotica vernevel (AZLI) en ik heb ook een onderhoudsdosering antibiotica (zitromax). Daarom geen tabletten daarbij... ik kan dus gewoon lekker in het zonnetje:D:D

De reden dat er nog geen plaats is in rotterdam, is dat er in een ander ziekenhuis in rotterdam een MRSA bacterie is. Het sophia moet dus patienten overnemen van dat ziekenhuis, en vandaar dat er geen plaats is. Mijn arts verontschuldigde zich daar nog voor.

Vanmorgen heb ik ook nog longfunctie geblazen, en die was iets verbeterd, daar was ik dus erg blij mee. Al weet ik niet hoe veel hij verbeterd is, en wat mijn waarde nu is, want in rotterdam hebben ze een ander berekeningsprogramma dan in gorinchem... maar gezien ze vorige keer zeiden dat mijn longfunctie gestegen was bij de laatste keer in rotterdam, en dat tie nu weer gestegen is, vergeleken met vorige week... Ben ik tevreden...

Verder heb ik niets te melden, dus horen jullie misschien morgen nog wat, en anders word het na de vakantie... Als jullie morgen niets gehoord hebben van me, dan word het na de vakantie, en kunnen jullie weer terecht onder het kopje DAGBOEK!!!

Groetjes

Geen opmerkingen: