zaterdag 29 augustus 2009

Een dipdag

Vandaag was een nog grotere dipdag dan gisteren. Ik werd al wakker met hoofdpijn. Gisteren was dat ook het geval maar toen was dat sneller weg. Vanmorgen heb ik zeker 3 uur hoofdpijn gehad, en daarna heb ik bij vlagen ook hoofdpijn gehad. Verder ben ik zo erg moe dat ik de hele dag op bed heb gelegen... Niet alleen door de moeheid overigens, maar ook door de hoofdpijn, en de benauwdheid.

De mensen die me kennen, weten dat dit niets voor mij is, en dat ik normaal ALTIJD door ga, en niet zomaar in bed kruip... Vandaag ging het echter niet langer en heb ik dus ook besloten mijn lichaam rust te gunnen, en uit te rusten. In de hoop dat het zou helpen... Nu, na een dag op bed liggen, en af en toe wat lopen over de afdeling, kan ik niet zeggen dat ik me beter voel.

De verpleging, die ook zag dat het helemaal niet ging, nadat ik het gisteravond ook al had aangegeven, dat ik het idee had dat ik achteruit ging in plaats van vooruit, heeft de arts ingeschakeld. Helaas ben ik daar niet veel mee op geschoten. Wel gaan ze maandag een bloedgas prikken (uit een slagader in de pols) als ik morgen weer met hoofdpijn wakker blijk te worden. Ze gaan dan kijken of ik te veel co2 in mijn bloed heb, als ik wakker word. De reden dat ze dat pas maandag doen, is dat er morgenochtend geen arts in huis is, pas vanaf 10 uur.. en ze willen het gelijk doen als ik wakker word.

Op de andere klachten, en mijn gevoel dat de antibiotica niet helpt, is ze niet in gegaan. Als ik me maandag nog steeds zo beroerd voel, ga ik vragen of mijn longarts langs kan komen voor een gesprek, zodat ik aan kan geven dat deze antibiotica naar mijn gevoel niet helpt.

Gistermiddag had ik even een dipje... Je verwacht dat je in het ziekenhuis opknapt, maar als je dan naar je gevoel, alleen maar afknapt, is dat een harde tegenvaller. Na een korte dip, heb ik mezelf hervat, en de moed weer bij elkaar geraapt. Hoe dan ook... Ik kom er wel... Misschien zie ik nu nog even geen verbetering, maar wellicht komt die (hopelijk) snel.

Sinds de prednison afgebouwd is, heb ik keer op keer hypo's. Vandaag heb ik er 3 gehad... Reden is dat door de prednison mijn basaal een stuk omhoog moest... Nu de prednison gestopt is, heb ik minder insuline nodig, en is mijn basaal dus te hoog, en bolus ik te veel bij. Het is nog even wennen, maar vandaag heb ik een prachtige curve gemaakt, met maar 1 waarde van 11,5 en de rest allemaal onder de 8. Keurig toch?? Hopelijk gaat nu de prednison is afgebouwd, mijn Hba1C ook wat omlaag... Ik zou het geweldig vinden. vandaag was ik stiekem toch wel een beetje trots op mijn curve.. Zo lang er voor moeten vechten, en nu stopt de prednison en gaat het een stuk beter met mijn suikers:) super:) Hopelijk kan de prednison gestopt blijven, en gaat het op de andere punten ook snel beter met me...

Ik wil via deze blog mijn broer even feliciteren, die gisteren zijn diploma-uitreiking had, van zijn opleiding tot wachtmeester bij de marachaussee. Lieve broer, helaas kon ik er niet bij zijn, maar toch wil ik je van harte feliciteren, en via de foto's heb ik er toch nog erg van genoten....

Vanavond waren mijn moeder en gerrine (as schoonzusje) op bezoek. we hebben het weer erg gezellig gehad. Het leukste wil ik even met jullie delen... Al is het natuurlijk altijd leuker als je het zelf meemaakt... Even belangrijk om te weten: Gerrine is het weekend bij ons, maar omdat ze later naar mij kwam, waren ma en gerrine met 2 auto's...:

Ik: Gaan jullie nu in optocht naar huis?
Ma: Nee, ik rijd niet achter Gerrine aan...
Gerrine (heel droog): Ik rijd achter ma aan...

Met dit lachertje sluit ik mijn blog van vanavond af...

Groetjes

4 opmerkingen:

Cobi zei

Hoi Marianne,
hopelijk gaat het nu snel de goede kant op.
En heel dapper dat je weer uit je dip(je) bent gekomen!
Het valt ook allemaal niet mee, wens je heel veel sterkte toe !
groetjes cobi

Anoniem zei

Hoi Marianne,
Vervelend dat je een dip hebt, en het komt natuurlijk extra aan als je in het zkh ligt en alleen maar beter wil worden.
Misschien is de verandering van je suikers of stoppen met prednison wel de oorzaak van je hoofdpijn.
Als mijn suikers schommelen krijg ik ook hoofdpijn.
Ik heb ook in het zkh aan het infuus met antibiotica wel hoofdpijn gehad alsof ik een kater had.
Ik moest toen veel meer (water) gaan drinken en toen hielp dat echt .
Je lichaam heeft veel water nodig om alle afval stoffen van de medicijnen per infuus weer uit je lichaam te werken.
Misschien heb je wat aan deze tips misschien ook niet maar ik wil je heel veel beterschap wensen .
groetjes mede cfer manon

Anoniem zei

Ik wens je snel verbetering toe. Blijf mentaal krachtig zoals je nu bent. Heel goed van je! Succes en blijf positief meid.
Ik wens je het allerbeste toe,
Hedwiche

Petra zei

Hoi Marianne

Hou vol! Je hebt nu echt een enorme dipperiode, wat ik ook herken van toen ik na 2,5 jaar met prednison stopte. Ik had ook heel veel hoofdpijn en spierpijn. En dan die ontregelde suikers, dat geeft je lijf ook gewoon heel veel stress. Prednison is toch ook een pilletje dat je wat vrolijker en energieker maakt (dat zei mijn longarts tenminste) en nu valt dat even weg. Geloof me, t duurt wel ff, maar je gaat je echt weer normaal en minder moe voelen. Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

groetjes

Petra