woensdag 19 augustus 2009

Een praatdagje

Vandaag was een dagje van veel gesprekjes voeren. Allereerst stond om een uur of kwart voor 11 de fysio op de stoep.

Hij legde uit hoe het hier werkte qua sporten, sputemmobilisatie, begeleiding etc. Ook heeft hij de aparaten uitgelegd in de sportruimte op de afdeling, maar die waren grotendeels wel bekend, door fitnes of het sophia kinderziekenhuis.

Daarna kwam onder het eten de diƫtiste. Zij legde uit dat ze een invaller was, en dat de vaste diƫtiste maandag weer terug zou komen. Ze wilde weten wat ik at, en vond dat ik te weinig eiwitten at. Ik moet daarom mijn beleg wat aanpassen.

Om een uur of 1 kwam de maatschappelijk werkster. Met haar heb ik een praatje gehad over mezelf. Waar ik me over verbaasde is dat het wel klikte, en ik geen rottig gevoel erbij had. Ik heb al veel maatschappelijk werkers en werksters ontmoet en gesproken, en met verschillende kon ik niet praten. Met deze echter wel. Helaas gaat ze eind volgend jaar weg, en zal ik haar niet lang meemaken. Gelukkig duurt dat nog een tijdje...

Daarna kwamen de dominee en zijn vrouw op bezoek, en ook met hun heb ik een tijdje mee zitten praten. Om een uur of half 4 kwam mijn moeder op bezoek, en zijn we even naar buiten geweest. Ik was echter al snel te moe, en om half 5 zijn we weer terug gegaan naar de afdeling, waar we hebben gegeten. Om een uur of half 7 kwamen Tante Cobie en Tante Anja.

Nu is al het bezoek weg, en ben ik weer alleen. Zometeen nog even sprayen, en dan lekker slapen straks. Over de uitslag van de scan heb ik nog niets gehoord. Het blijft dus nog even spannend over het hoe of wat.

Groetjes

2 opmerkingen:

Jorine zei

Hoi Marianne,
Je kent me niet, maar k lees al eventjes je blog mee. k Ben ook behoorlijk bekend in t EMC op de longafdeling, zij het niet vanwege CF..
Die maatschappelijk werkster is een schat! Ik mag haar ook graag, ze is zo nuchter en begripvol! Jammer dat ze over een tijdje weggaat...!! Hopelijk weer zo'n goede voor haar terug!
Beterschap verder en wellicht eens tot ziens op SVLO (maar k hoop uiteraard dat een opname voor mij
en natuurlijk ook weer voor jou, nog heel lang weg is..!
Groetjes,
Jorine van Dijke

Anoniem zei

Hoi Marianne,
Bedankt voor je reactie gisteren over de 80% fev1.
Het is nog best een mooi getal en wat goed dat je er zo zuinig op bent.
Sterkte met je opname en hopelijk weer snel er weer uit om van het laatste restje zomer te genieten.
groetjes manon