dinsdag 18 augustus 2009

Longfunctie

Vanmorgen heb ik lekker wat langer doorgeslapen dan gisteren. Tegen half 9 vond ik het wel welletjes, en ben ik gaan ontbijten. Ik ben daar denk best van uitgerust, want ik was vandaag lang niet zo moe als gisteren. Natuurlijk was ik wel moe, maar gelukkig wel minder dan gisteren. De rest van de klachten zoals benauwdheid, duizeligheid, hoesten, etc zijn hetzelfde gebleven.

Vanmiddag heb ik longfunctie geblazen. Met de rolstoel werd ik er weer heen gereden... Opnieuw.. ik.. die anti-rolstoel is, met de rolstoel naar een onderzoek. Ik ben er achter dat ik dan minder moe bij het onderzoek aankom, en ook minder moe weer terug op mijn kamer kom... Er zijn nu vast heel wat mensen die denken dat ik eindelijk wijs ben geworden. haha.. hoevaak ze dat al niet tegen me gezegd hebben...

Mijn longfunctie was 80%. Vorige keer met de controle (2 weken terug) was mijn longfunctie nog 91%, dus die is 11% gezakt. Misschien iets meer, en dat mijn longfunctie alweer wat gestegen is. De longfunctie zegt niets over hoe je je moet voelen, maar het is voor mij wel een belangrijk gegeven, omdat ik het belangrijk vind dat mijn longfunctie zo goed mogelijk is.

Van de scan die ik gisteren heb gehad, heb ik nog geen uitslag. Toen de zaalartsen vanmorgen langs kwamen was de uitslag er nog niet, maar mogelijk dat die later op de dag nog gekomen is, en dat ik die morgen tijdens de ronde te horen krijg. ik ben wel erg benieuwd, want aan de hand van die uitslag zal beslist worden of ik de embolisatie moet ondergaan of niet.

Verder zei de zaalarts wel dat er een aanvraag voor fysio en dietiste en maatschappelijk werk gedaan is. Ik ken hier nog niemand, en vaak worden deze mensen wel betrokken bij de behandeling. Door vakantie is er echter wat vertraging, omdat niet alle mensen van het vaste team aanwezig zijn. Het kan dus een paar dagen duren.

Volgens mij is er voor de rest niet veel nieuws, dus ga ik deze blog afronden.

Groetjes

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Marianne,
Ik wil je sterkte wensen in het ziekenhuis en hopelijk ben je snel weer opgeknapt.
Ik had nog een vraagje aan jou.
Bedoel je met 80% longfunctie je fev1 of een andere waarde zoals inhoud ofzo.
Ik blaas een fev1 van 45% maar de inhoud is rond de 80% .
Ik hoop dat het niet een al te lastige vraag is.
groetjes van een mede cfer
manon de jong

marianne zei

even een reactie voor jou manon;)
Mijn FEV1 is 80% volgens mij.

Marianne