dinsdag 25 augustus 2009

Longfunctie

Vanmorgen bij de visite hoorde ik dat er nog niets bekend was over wanneer de embolisatie was. Dat vind ik wel jammer, want je ligt toch te wachten. Niet dat ik anders naar huis zou gaan, maar wel omdat je het toch spannend vind. Het enige wat ik kan doen, is rustig blijven wachten totdat het wel bekend is... Mijn moeder wil er graag bij zijn, maar het probleem is dat ze de hele week moet werken, met uitzondering van vrijdag. Maar dan heeft ze de diplomauitreiking van mijn broer die is geslaagd voor zijn opleiding wachtmeester bij de Marachaussee. Als het dus woensdag of donderdag is, moet ze nog vrij vragen... Vermoedelijk zal het niet meer woensdag worden, omdat ze het een dag van te voren zouden zeggen, en vandaag heb ik niets gehoord.

Na de artsenvisite kwam de CF-verpleegkundige langs. Hij zei dat in prencipe een kuur van 2 weken genoeg was, en dat zou betekenen dat ik na vrijdag naar huis mag. Na de embolisatie moet ik 24 uur blijven, en dan zou ik naar huis mogen... Ik moest echter wel mijn longfunctie afwachten, en het hangt af van hoe ik me voel. Ondertussen weet ik zelf dat ik vrijdag NIET naar huis ga.

Mijn longfunctie was vandaag 82%... dat was 1% ofdewel niets meer dan vorige week. Gisteren en vandaag was/ben ik ook erg moe. Het sporten gaat goed, maar ik ben zo ontzettend moe dat ik liever op bed lig dan dat ik ga lopen. Toch heb ik geprobeerd om vandaag mijn beweging te krijgen. Omdat de hometrainer met het "hamburgerprogramma" vandaag verdwenen was, heb ik op een andere hometrainer 5 minuten op 60 watt gefietst... Daarna heb ik nog 5 minuten op 5km per uur gelopen op de loopband.

Het sporten gaat dus wel goed, maar de vermoeidheid is wel vermeerderd... De reden van mijn besluit om hier te blijven, is dat ik helemaal opgeknapt wil zijn als ik naar huis ga. Anders kan ik er op rekenen dat ik binnen no-time terug ben.

Verder heb ik leuke bijwerkingen van de antibiotica, onder andere diaree... Niet heel fijn, maar ik ben al lang blij dat de allergische reactie uit gebleven is... misschien wel omdat ik nu maar 1 antibiotica heb via het infuus. De andere is in tabletvorm. Het kan ook komen dat de allergische reactie uitblijft omdat ik niet heel hard achteruit gegaan was... en nog niet zo ver was afgetakeld voordat ik opgenomen werd.

ik geloof dat dat het voor vandaag wel weer was.

Groetjes

Ps. Gisteren heb ik op sommige plekken de linkvolgorde gewijzigd... Dit omdat niet alles gelijk was... Op de ene plek stond het nieuwste eerst, en op de andere plek stond het oudste eerst... Nu staat overal het recentste bovenaan.

Geen opmerkingen: