zaterdag 12 september 2009

7 keer vernevelen op een dag...

Vannacht heb ik voor het eerst een nacht van half 11 tot half 8 gemaakt. Toen ik wakker werd had ik een enorme hoestbui, maar ik was wel enorm blij dat ik een hele nacht had doorgeslapen.
Toen ik heel fanatiek 2 rondjes over de afdeling ging lopen om half 11, had ik daarna meer dan 3 uur hoofdpijn. waarschijnlijk toch iets te fanatiek geweest, en dus ben ik dus nog maar even op bed gaan liggen. Lekker relaxt achter mijn pc, bijkomen van alle inspanning.

Toen de zaalarts langskwam, zei ze dat ik zoveel mogelijk mocht vernevelen met zout, maar aangezien ik daar alleen maar benauwder van word, heb ik dat maar eens niet gedaan.

Vanmiddag ben ik met mijn moeder naar de hal gelopen en weer terug. Dit ging redelijk, maar toen ik terug kwam was ik weer enorm moe, en heb ik een hele tijd op bed gelegen. Vanmiddag heb ik ook voor het eerst weer AZLI vernevelt. Ik moet nu 7x per dag vernevelen, en dat vind ik wel een beetje veel... 2x pulmozyme, 2x ventolin, 3x azli. Maar ja, hopelijk helpt het.

Aan het einde van de middag werd ik wat meer benauwd, en dat ben ik nu nog steeds. Hopelijk zakt dat. Mogelijk is het doordat ik net begonnen ben met de azli, en dus mijn longen extra geprikkeld worden.

Vandaag ben ik ook met een 7punts curve bezig, die begon heel mooi. Maar na de middag schoot hij opeens omhoog. Mogelijk moet ik dus wat omhoog met mijn basaal. Volgende week mijn diabetesverpleegkundige maar eens mailen.

Dat was het wel weer voor vandaag;) Ik ga weer lekker relaxen;) Op naar maandag... De grote dag... Zal mijn longfunctie gestegen zijn??? Of toch niet???

Groetjes

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Marianne
Ik ben nu combivent en tobi aan t sprayen maar ik heb nog nooit van azli gehoord is dat ook een soort antibiotica of iets heel anders ?
Sterkte met opkappen en ik hoop dat je snel weer allemaal leuke dingen kunt gaan doen .
Ik kom net thuis van onze boot het is vanavond lampjes dag in het vaarweekend van haarlem waar ik woon.Alle bootjes verlicht in optocht achter elkaar en met veel muziek.
Ben wel nu erg benauwd van de vochtige lucht ,lekker astma achtig.
Ik denk dat dit bijna de laatste keer is van het vaar seizoen dat we varen want straks is het te koud.
Ik had nu al mijn ski jack aan ,hi hi.
Ik wens je een mooie zondag
groetjes manon