dinsdag 8 september 2009

Allergie

Vannacht heb ik gelukkig voor het eerst sinds 3 nachten goed geslapen. Ik ben maar 2x wakker geweest. 1x van de pijn, en 1x van de allergische reactie op de antibiotica... Voorderest heb ik allemaal heerlijk geslapen:)

Vandaag overdag ging het niet zo lekker... Ik heb de hele dag in bed gelegen, en het begon vanmorgen al met 38,0 temp. Daarbij was ik heel de dag enorm moe. Met de gift van vanmiddag had ik er weinig last van, maar vanavond stak de allergie de kop weer op, en had ik jeuk van hoofd tot tenen.

Na de tavegil nam dat weer wat af. Hopelijk word het toch wel minder... Ben het nu al zat...
De hoestbuien zijn ook nog niet over, al heb ik er wel wat minder. vanmorgen helemaal niet gehoest, en vanmiddag begon het weer... Maar goed... Het moet er toch uit.

Via klasgenoten heb ik ondertussen weer wat contact met school. Ik vind dat wel prettig, want dan kom je wat minder ver achter. Het is toch wel weer een periode van 4-5 weken die ik heb gemist, voordat ik weer op school ben.

Voor koken zijn we vast begonnen met ideeen verzinnen voor een maaltijd met een land als thema.. Verder gaan we misschien een opdracht observeren doen in het ziekenhuis, maar daarvoor moeten we nog even vrijwilligers zoeken hier op de afdeling.

Morgen hoop ik weer wat verder opgeknapt te zijn, en weer wat op te bouwen met alles doen. Helemaal in bed is niets voor mij, maar op het moment gaat het niet anders... Er is continue behoefte aan slaap...

Volgens mij heb ik nu alles wel verteld.

Groetjes

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Marianne,
Vervelend dat je allergisch bent voor de tacocin ik heb er helaas ook last van.
Ik krijg een huidreactie alsof ik 3uur onder de zonnebank heb gelegen , verbrand dus en daardoor rillerig en koud en wat koorts.
Ook zien mijn ogen eruit alsof ik enorm gehuild heb.
Soms ook erge jeuk aaah.
Dus ik leef erg met je mee dit is gewoon even helemaal niet leuk he.
Ik kreeg een combi van 2 middelen tegen de allergie siertec en zantac .
Zantac is een maagzuur remmer maar in combi met siertec super goed helpend tegen allergie.
Ik kreeg dit van dokter Heijerman vanuit het leyenburg zkh.
Hij is de meest goede arts vindt ik op cf gebied.
Sterkte en ik blijf je blogjes lezen
groetjes manon

Anoniem zei

Beste Marianne,
Via CFcafe.nl lees ik geregeld je weblog. Ik heb ook CF, ben 46 jaar. Momenteel lig ik in het UMCG voor de screening. Ik ben al over de helft. Misschien heb je wat steun aan Psalm 23: Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis. Ik vrees geen kwaad, want Gij zijt bij mij: Uw stok en staf vertroosten mij.
Veel sterkte
en groetjes Bert Visser

Laura zei

Hee hee,

Morgen ben ik toevallig ook bij jou in het ziekenhuis, voor controle. Ik hoop dat ik niet hoef te worden opgenomen, maar ik zal positieve gedachten jou kant op sturen. Misschien helpen ze een beetje om de allergische reactie de kop in te drukken en daarna natuurlijk de reden waarom je die antibiotica weer moet!

Kortom, Sterkte!!


X Laura