maandag 28 september 2009

Eigenwijsheid, Eigen wijsheid of sterke eigen mening???

Het gaat niet lekker.. Wat meer hoesten (ook na iedere lachbui, wat ik alleen heb als ik weer een infectie heb), voller klinken, regelmatig even niesen, meer hoofdpijn, wat kortademiger, minder trek (waardoor ik minder eet), en volgens mij ben ik ook afgevallen. Daarnaast nog steeds de moeheid, die na vrijdag weer definitief is ingetreden. Soms slaap ik 's nachts wat minder, waardoor ik overdag weer meer moe ben, maar dan mag ik van mezelf niet slapen, omdat ik dan dag en nacht om ga draaien. Al deze dingen zijn nog maar in het beginstadium aanwezig, en nog helemaal niet zo erg, maar het zou zomaar een begin van achteruitgang, en een begin van infectie kunnen zijn... Zo beginnen namelijk al mijn infecties...

Toen ik met ontslag ging, beloofde ik dat ik zou bellen als ik hoe dan ook achteruit zou gaan, maar nu ik twijfel of het achteruitgang is, of slechts tijdelijke verslechtering, heb ik helemaal niet zo'n zin om te bellen. Misschien wel des te meer omdat de arts er bij zei dat het dan opname werd. En als er iets is waar ik even helemaal geen zin in heb, is het wel een opname... Thuis gaat het ook niet, dat is duidelijk, maar opname... dat is nog minder... Op het moment voer ik dus met mezelf de discussie... wel bellen, niet bellen, wel bellen, niet bellen... Want het is best lastig als je gevoel iets anders zegt dan je verstand;) Want voor welke van de 2 kies je dan???;)

De laatste tijd heb ik al regelmatig kennisgemaakt met een lastige eigenschap van mezelf... Genaamd: Eigenwijsheid... Je kan het Eigenwijs, Eigen wijs, of sterke eigen mening noemen... Maar het blijft met al die verschillende benamingen toch hetzelfde probleem... De laatste tijd kwam het nogal eens tot uiting als ik bezoek had, of als er andere mensen over de vloer kwamen... Ik doe me dan enorm goed voor, ben een echt gastvrouwtje, laat het ze aan niets ontbreken, en rebbel (klets) het liefst continue door, om maar niet te laten blijken hoe ik me voel... Vooral niet laten merken dat je niet zo fit bent, en vooral niet laten merken dat je enorm moe bent... Met als (logische) gevolg dat je na het bezoek instort, en de rest van de dag niets meer doet...

Vanwege deze sterke eigenschap van mezelf, wil ik vragen of als je plannen hebt om langs te komen, het van te voren even te laten horen... Vraag even of ik niet toevallig al iemand anders heb die langs kom, zodat ik niet 2x op een dag hoef te doen alsof ik heel wat waard bent... Uiteraard hoef ik dat niet te doen, maar moet ik dat van mezelf, en al moet ik dat niet van mezelf, dan doe ik het stiekem toch nog, dus wil je zo vriendelijk zijn om even contact op te nemen met mij of mijn moeder om te laten weten dat je komt???;)

Gisteren heb ik samen met mijn moeder een blokje om gelopen... (letterlijk een blokje... De voordeur uit, om het huizenblok heen, en de achterdeur weer in...) daarna was ik al weer enorm moe... De rest van de dag heb ik dus maar gevuld met bankhangen (een nieuwe bezigheid van me sinds zo'n week of 7) en af en toe even puzzelen;) Net voor mijn opname was ik begonnen aan een ronde puzzel van 1000 stukjes van Anne Geddes.. Een lastige, maar leuke puzzel, en nu heb ik er veel plezier aan;)

Ik geloof dat ik mijn verhaal wel weer heb weergegeven... Tot de volgende keer;)

Groetjes

1 opmerking:

Anoniem zei

Brr, lastig!!
Sterkte en hopelijk valt t mee!
Ik lig nu in t EMC, maar mag waarschijnlijk morgen naar huis en dan thuis verder kuren. wel fijn!
Hopelijk hoef jij ook niet gauw weer hier in t hotel te komen, tis best goed, maar thuis is beter :)
Groetjes
Jorine