dinsdag 15 september 2009

Eind van de opname in zicht??!!

Vannacht heb ik gelukkig redelijk geslapen. Dit keer ook zonder codeïne. De Codeïne onderdrukte de hoestprikkels, waardoor ik beter in slaap kon komen, maar gelukkig kon ik nu zonder ook in slaap komen, en ben ik dus weer een tabletje kwijt:) Ik heb nu binnen een paar dagen al het volgende afgebouwd: pijnmedicatie en paracetamol, codeïne, slaapmedicatie... Voor de nacht heb ik nu alleen nog de gebruikelijke Calci Chew;) Vandaag heb ik ook al heel de dag geen paracetamol op:)

Tijdens de artsenvisite waarin de zaalarts altijd langs komt, zei de zaalarts dat mijn koortslip er rustiger uit begint te zien. Hij is dan welliswaar nog wel pijnlijk, maar hij begint te genezen. De longfunctie vond hij maar met "babystapjes" omhoog gaan, maar beter iets dan niets, en hij hoopte dat mijn longfunctie nog meer zou gaan stijgen. Hij zei dat ik mogelijk nog wel een tijdje doorga met deze kuur ,en dat hij morgen na het grote overleg laat weten wat er is besproken.

Ik ben nog wel heel snel moe en kortademig. Na 2 rondjes over de afdeling gelopen te hebben (wat volgens de fysio 170 meter is) ben ik helemaal op, en ben ik heel kortademig. Ik heb daarna echt even "pauze" nodig om weer bij te komen. Verder hebben ze vandaag een kweek genomen van de diaree die ik toch weer heb... Ik weet zelf dat het van de antibiotica komt, maar ze willen het zekere voor het onzekere nemen, en gaan dus maar weer een kweekje starten;)

Daarnaast is er op de hele gang een wonderbaarlijke vooruitgang in de saturatie, sinds er een nieuwe saturatie meter op de afdeling is... haha... bij zowiezo 4 mensen is de saturatie beter geworden sinds de nieuwe meter. De zaalarts kan zijn geluk niet op, en is zo blij met deze vooruitgangen... hahah... Dan heb ik daar 1 vraag bij... ligt het dan aan de patiënt die vooruit gaat of aan de saturatiemeter?;)

Vanmiddag is de longarts nog even langs geweest. Hij vond de kleine stijging die mijn longfunctie had gemaakt niet zo indrukwekkend, en had gehoopt op meer. Toen ik zei dat ik had verwacht dat die gelijk zou blijven, was hij blij dat hij toch wat was gestegen en dat ik in ieder geval niet achteruit gegaan was. Ook was hij blij dat ik geen pijn meer heb, en dat ook de hoestbuien een stuk minder zijn. Natuurlijk hoest ik nog wel, maar dat zal ik altijd blijven doen;) Hij geeft me nog een week de tijd om met deze antibiotica op te knappen, en dan vind hij het lang genoeg geweest. Hij hoopt daarbij dat mijn longfunctie nog wat opknapt (omdat ik van de 90 kom, en nu op de 66 zit) en dat ik me wat beter ga voelen. Over een week ben ik hier echter 5,5 week, en is het wel weer lang genoeg geweest...

Het is mijn langste opname ooit. Ik ben dan wellicht wel achteruit gegaan tijdens deze opname, maar hopelijk knap ik thuis ook nog wat op. Thuis doe je toch vaak wat meer, en eigen omgeving doet ook goed. Wat ik vanmiddag alleen ben vergeten te vragen, is of ik met die 20 mg prednison naar huis ga, of dat die nog afgebouwd gaat worden. aan de ene kant hoop ik dat die afgebouwd word, omdat het een paardemiddel is, en ik er redelijk wat negatieve bijwerkingen van heb. Aan de andere kant vind ik het best eng om hem af te bouwen, want misschien ga ik dan wel weer achteruit;)

Verder heb ik geloof ik niet zo veel te melden, dus ga ik maar weer stoppen;)

Groetjes

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Marianne,
Ik ben blij te horen dat je wat opknapt en al zijn het baby stapjes het is toch positief.
Voor je darmen zou je pro biotica kunnen nemen veel natuurwinkels verkopen dit en het zit in kleine hoeveelheid ook in yacult enzo.
Het helpt echt om die bacterien in je darmen weer op peil te brengen ook als je de antibiotica nog gebruikt gaat de diaree weg.
Sterkte ermee
en hopelijk kan je snel naar huis
groetjes manon