zaterdag 5 september 2009

Het meisje van 107, bedacht de grap van haar leven....

Zoals gewoonlijk, moet ik eens in de zoveel tijd iemand flink plagen… Zo ook gisteravond… Omdat ik hem al genoeg heb geplaagd door de grap uit te halen, zal ik het anoniem laten, en alleen over hem en hij spreken… Eerst moeten jullie even weten dat het ging over de vraag of ik naar huis zou gaan of niet, wat de artsen gistermiddag zouden bespreken. Gisteravond sprak ik hem op msn, en toen ging het als volgt:

Hij vroeg of ik nog naar huis mocht voor het weekend of niet. Ik antwoordde daarop, dat ik inderdaad naar huis zou gaan, nadat de Collistine van 10-11 doorgelopen was. Daarbij vertelde ik dat ik met de taxi naar huis zou gaan, omdat mijn moeder nachtdienst heeft, en dat ik gelijk de 1e nacht al alleen zou zijn, en ook dat ik alleen thuis zou komen. Hij vond het een beetje raar dat ze me om 11 uur ’s avonds naar huis zouden sturen, en leefde uiteraard heel erg met me mee… Ik vroeg hem wat voor kleren ik aan moest doen, omdat ik geen idee had van de temperatuur buiten, dat ik alleen maar zag dat het regende… Hij ging daar uitvoerig op in, en zei dat ik wel een truitje aan kon, en dat in de taxi de verwarming wel aan zou staan… Daarop zei ik dat het kon zijn dat ik niet zo snel antwoordde omdat ik mijn tas aan het inpakken was. Ik zei ook dat ik nog moest zien hoe ik voor kwam, met mijn enorm veel spullen, en de pijn die ik had… Hij ging daar serieus op in en zei dat de taxichauffeur me maar moest helpen… Daarop vroeg ik of hij mij niet kon komen halen… Dat ging die even overleggen met zijn huisgenoten;) hahahaha… Toen ik zag dat hij daadwerkelijk aan het praten was, besloot ik maar te zeggen dat het een grapje was…. Later zei hij dat hij echt van plan was geweest om in de auto te stappen:P hahahah… De zuster die de Collistine aan kwam hangen, lag helemaal dubbel toen ze het hoorde. Samen hebben we er enorm om gelachen… Later kon hij er zelf ook wel om lachen.

Helaas had ik daarna veel pijn, en een flinke hoestbui door het lachen.. Maar ja, boontje komt om zijn loontje, had ik hem maar niet zo moeten plagen;)

Na een korte nacht, kreeg ik om half 6 een hoestbui, die met kleine tussenpozen een half uur duurde. Tegen de pijn nam ik een dubbele paracetamol, in de hoop dat ik dan wat later de Diclofenac kon nemen… Dan werkt hij overdag wat langer;) Gelukkig ben ik daarna blijkbaar toch nog even in slaap gevallen, en tegen kwart over 7 werd ik wakker van mijn infuus wat begon te piepen. Vervolgens viel ik weer in slaap, en werd om kwart over 8 gewekt, met de vraag wat ik bij mijn ontbijt wilde drinken… Grmbl… Het is weekend hoor!!! Mag best wat later;) Omdat de pijn op begon te zetten, besloot ik te gaan eten, en daarna de Diclofenac in te nemen. Vervolgens heb ik me aangekleed, gesprayd en medicijnen ingenomen. En klaar was ik;)

Tegen 10 uur was ik helemaal klaar, en had ik al 2 rondjes over de afdeling erop zitten. Toen heb ik in de stoel even zitten lezen, maar omdat ik enorm ging hoesten, ben ik even op bed gaan liggen… Toen ging het wat beter… Waar ik ondertussen wel achter gekomen ben, is dat je van hoesten, flinke spierpijn kan krijgen… Mijn hele ribbenkast en buik zijn gespannen van de spierpijn. En dat alleen door het hoesten, wat sinds gisteren begon… 1 voordeel;) het slijm komt nu wel losJ Na ongeveer een half uur kwam de koffie, en daarna heb ik nog 2 rondjes over de gang gelopen… Ik heb dus een verbazingwekkend grote stap vooruit gedaan… Liep ik gisteren op een hele dag maar 2 rondjes over de gang, vandaag heb ik in een ochtendje al 4 rondjes gelopen!!!!
Wat wel vreemd is… Iedereen die ik tegenkom lacht naar me… Verpleging, patiënten, artsen etc… Na wat verklaringen gehoord te hebben, blijkt dat ik vrolijk kijk, en dat men zich dan niet kan bedwingen, om de mondhoeken omhoog te laten springen;) hahah… Ben ik toch nog ergens goed voor hier in het ziekenhuis;)

Daarna mijn laptop maar tevoorschijn getoverd, en alle lieve berichtjes op mijn site gelezen, en met mijn buurvrouw lekker liggen msnnen;) Nog geen 50 meter bij elkaar vandaan;) Allebei in bed;) en heerlijk babbelen;) hahahah en een lol dat we samen hebben;)

Samen met de anonieme buurvrouw uit witte lakenstadland heb ik wat CF-eigenschappen op een rij gezet, die veel mensen (let op, niet alle mensen) met CF hebben… Houd je vast, hier komt de tot 10!!!…
eigenwijs: zelf naar de wc lopen, omdat je niet in de rolstoel wil zitten, terwijl je net na een ingreep heel beroerd ben.
doorzettingsvermogen: zoveel dat je zelfs als je de longen uit je lijf hoest, maandag naar huis wil…
slecht/kieskeurig eten: je valt immers niet af, dus je kan gewoon zo door blijven gaan
vastgegroeid zitten aan je pc: Als ze je pc meenemen, nemen ze dus ook jou mee, zodat je gelijk een tripje hebt;)
altijd blijven lachen: Met een paracetamolletje of een Diclofenacje gaat dat beter;)
grappen uithalen en er samen later keihard om lachen
Achter de naam van de zaalarts proberen te komen, terwijl je al een paar weken in het ziekenhuis ligt, en hem bijna iedere dag aan je bed ziet verschijnen…
Niet slapen ’s nachts: Het is immers zonde van je tijd om zolang te slapen…
Privacy is heilig: we zetten alleen veel op internet…
Doordraven over onzinnige lijstjes, terwijl het eten koud word, hahahah…
Nummer 11 van dit 10-delige lijstje, is dat jullie natuurlijk allang hadden begrepen, dat wij niets te doen hadden en knetter gek zijn;)

Om 1 uur ben ik weer gaan rusten, en om 2 uur stond mijn broer op de stoep. Die is tot kwart voor 4 gebleven en daarna kwam mijn moeder al vrij snel. Ze had kibbeling meegenomen, en daar heb ik lekker van zitten smikkelen.

Om 6 uur zijn we naar voren gegaan, en hebben we de rolstoel meegenomen, voor het geval dat ik te moe zou worden. Het was maar goed dat we de rolstoel hadden meegenomen want ik was na de heenrit helemaal op. Terug heb ik me dus laten rijden… Maar we hebben wel weer een stapje vooruit gedaan.

Vandaag heb ik 7 rondjes over de afdeling gelopen, en ben ik helemaal naar voren gelopen… Waar ik gisteren maar 2 rondjes liep, is het een hele vooruitgang…

Vanavond ontdekte ik dat ik op mijn buik en rug, uitslag had. Aan het einde van de avond was dat ook verspreid naar mijn armen en benen… Wat het is??? Geen idee…

Met 3x per dag een flinke hoestbui, voel ik me nu niet echt lekker… Mijn trek was vanavond helemaal weg, waardoor ik natuurlijk een hypo kreeg. Dus tegen mijn trek in maar zitten eten.

En alsof het nog niet genoeg is, heb ik sinds gisteren ook kiespijn gekregen… Hmz… Word dat ook nog bezoek aan de tandarts? Of is het tijdelijk en gaat het morgen weer over ???

Voor nu vind ik het wel weer genoeg;)
Groetjes

Geen opmerkingen: