donderdag 10 september 2009

het vervolg

Tegenwoordig lijkt het bijna een gewoonte geworden, om meer dan 3x op een nacht wakker te worden, met een flinke hoestbui. Daarna slaap ik niet gelijk weer, en de volgende morgen ben ik heel erg moe.

Ook overdag heb ik regelmatig flinke hoestbuien. Hoe meer inspanning, hoe meer hoestbuien, en hoe erger ze zijn. De embolisatiepijn blijft nog aanhouden, maar met pijnstilling is het goed te houden nu.

Hopelijk houd het hoesten snel op, en kan ik beginnen met opbouwen van conditie en energie.
Sinds vanmiddag heb ik een open plekje op mijn lip. Mijn moeder kwam vanavond met de vraag of ik misschien een koortslip heb. Dat heb ik al vaker gehad met de Tazocin. En vermoedelijk is het dus nu weer zo... Dokter verpleger S. heeft me aan een onderzoek onderworpen, en wist het ook niet... Morgen de knappe koppen er maar weer over laten buigen.

Sommige mensen vragen zich af of de embolisatiepijn niet erg lang aan houd. Ik heb dat vandaag gevraagd aan de arts, en die zei dat het bij de een veel langer aanhoud dan bij de ander. Ik ben dus waarschijnlijk zo'n persoon waar het langer bij aanhoud...

Verder is ze blij dat ik iets vooruit ga (heb minder hoofdpijn, en overdag heb ik minder hoestbuien dan het weekend... Toch heb ik nog zo'n 6-10 hoestbuien per dag, en die duren vaak ook wel even. Best balen, maar hopelijk verminderd het nog... Wat ik nog het meest hoop, is dat de hoestbuien 's nachts stoppen.

Maandag moet ik weer een longfunctie blazen, en zijn ze erg benieuwd of die dan weer verbeterd zal zijn.

Voor nu houd ik het maar weer even voor gezien, want ik heb niet erg veel zin meer... en ook niets meer te vertellen...

Groetjes

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Houdt moed meid!

Anoniem zei

hee bij mijn laatste embolizatie had ik ook best lang pijn aan de linker kant was een spier regelmatig aan het trillen ik noem het maar buzzereee sterkte en word snel beterrrr houdoe jeroen van dongen