donderdag 15 oktober 2009

Alweer 4 weken thuis!!!

Vanmorgen was ik na een korte nacht (van half 2-half 8) al vroeg wakker. Doordat ik gisteren over mijn slaap heen was, kon ik eerst al niet slapen. Tegen half 1 kreeg ik een hypo, dus moest ik er weer uit om wat te eten en drinken. Uiteindelijk sliep ik tegen half 2. Vanmorgen werd ik al moe wakker, en besloot er het beste van te maken. In de loop van de dag zou ik vanzelf wel zien wat er mogelijk was.

Allereerst heb ik vanmorgen mijn tas vast ingepakt voor morgen. Morgen ga ik eindelijk voor het eerst dit schooljaar 2 uurtjes naar school proberen te gaan voor een presentatie. Ongetwijfeld kom ik er helemaal afgedraaid vandaan, maar ik heb het er voor over.. Ik heb er zo ontzettend veel zin in om eindelijk na al die weken, mijn klas weer eens te zien..

Mijn mooie nieuwe tas staat al in de kamer te pronken, en ongeduldig te wachten, totdat we morgen om kwart voor 8 met de taxi vertrekken. Dat word er om kwart voor 7 uit… Het vroegste sinds tijden… Ik denk dat het voor de vakantie voor het laatste was dat ik er zo vroeg uit ging. Vanmorgen was het half 8, en achteraf gezien is dat wel een goed begin, om vervroegd eruit te komen. Dan is de klap morgen niet zo groot, als ik om kwart voor 7 mijn wekkertje af hoor gaan…

Vanuit mijn klas heb ik al allerlei lieve reacties gekregen, dat ze er zin in hebben dat ik weer kom, en dat ze me missen. Lieve help, ik geloof zowaar dat ik nog emotioneel ga worden ook, als ze zo lief blijven doen. Het liefste stapte ik gewoon de klas binnen met de woorden: Hallo allemaal, daar ben ik weer, de taxi was weer eens laat… (zo kwam ik voor de vakantie elke dag de klas in haha) Ook van verschillende leraren kreeg ik leuke reacties.

Toen mijn tas ingepakt was, heb ik alles mee naar beneden genomen, en heb ik gegeten, en medicatie genomen. Toen nog even sprayen, en ik was klaar. Kheb toen alles voor de presentatie nog een keer genomen, een foutje verbeterd, en daarna om 11 uur op de hometrainer gezeten. Gezien ik alles nog steeds goed verdeeld over de dag moet doen, en ik vanmiddag wilde douchen (mijn moeder had nachtdienst, en sliep overdag) heb ik vanmorgen vast gesport. Heerlijk gevoel dat ik ’s morgens al klaar was met sporten.

Om 12 uur heb ik lekker een eitje gekookt, en dat met een boterhammetje erbij opgegeten. Vanmiddag was ik eigenlijk van plan om samenvattingen te gaan maken, maar op een of andere manier kon ik me daar niet toe zetten. Daarom besloot ik gewoon lekker eens niets te doen, ik heb tenslotte de laatste weken al heel veel aan school gedaan, en ik hoef ook niet iedere vrije minuut aan school te zitten. Binnenkort ga ik weer verder, maar vandaag even niet.

Om 4 uur heb ik weer heerlijk zelfstandig gedoucht. Hoewel het me veel energie en inspanning kost, vind ik het heerlijk dat het (met af en toe rusten tussendoor) weer zelf lukt, en dat ik geen hulp meer nodig heb. Ik kan nu op momenten in de douche waarop ik zelf wil, en hoef niet meer te kijken naar wanneer mijn moeder me kan helpen.

Na het douchen had ik het even gehad, en heb ik nog even achter mijn laptop op de bank gezeten. (of is het onder mijn laptop?). Vanavond lekker een rustig avondje, vroeg naar bed, en morgen…

Aan mijn zin zal het niet liggen of morgenochtend slaagt of niet… En ook al zal ik moe zijn daarna, ze pakken mij dat moment niet meer af… Wisten jullie trouwens dat ik vandaag alweer (precies) 4 weken thuis ben?? Wat gaat de tijd hard zeg.. Na morgen al weer herfstvakantie. Daarna nog 2 weken les, en dan alweer toetsweek, en is de eerste periode van het jaar alweer voorbij!!

Voor nu heb ik geloof ik alles wel verteld, dus tot de volgende keer!!

Groetjes

1 opmerking:

Gwen haar leven zei

woow de tijd gaat echt snel! fijn dat je alweer een maand thuis ben. ik heb over een paar weken ook tentamenweek :( maarja daarna komen er als het goed is allemaal leuke dingen voor mij :) veel succes morgen op school!