vrijdag 2 oktober 2009

Gewoon tevreden en blij zijn:)

Gistermiddag heb ik lekker zitten werken voor school. Ik moest een folder maken voor de opendag, en daar heb ik vast een begin voor gemaakt. Toen ik een CD van boven nodig had, heb ik die gehaald. Helaas was ik daarna zo moe, dat het eten toch maar wat later moest, omdat ik niet gelijk de energie had om het eten te gaan doen. Na een halfuurtje uitrusten ging het redelijk en heb ik alle moed en energie bij elkaar geraapt om even het eten te doen. Na het eten nog lekker rustig even op de bank gezeten met mijn laptop, en daarna kwam Corine.

We hebben gezellig zitten babbelen, en na een uurtje ging ze weer naar huis ,en heb ik nog even aan de folder gezeten, tot ik hem half af had. Daarna ben ik gaan sprayen, en heb ik nog even de krant zitten lezen. Toen ik genoeg energie had verzameld om naar boven te gaan, ben ik lekker naar bed gegaan, en gaan slapen. Tenminste.. dat was de bedoeling. Echter toen mijn moeder kwart voor 12 thuis kwam, had ik nog niet geslapen. Ik heb toen gezellig nog even naar de verhalen naar mijn moeder geluisterd waarna ik wel kon slapen...

Vanmorgen werd ik redelijk fit wakker. Ik was wel moe, maar niet zo moe als afgelopen week. Het lijkt bijna wel een vrijdag-ritueel te worden... Vorige week vrijdag was ik echter ook redelijk uitgerust.. Maar goed. Even snel ontbijten, en daarna douchen, waarbij mijn moeder me hielp. Toen ik net klaar was met 1x sprayen, kwam de mevrouw van het CIZ, dus heb ik de 2e keer maar daarna gedaan.

De mevrouw van het CIZ moest werkelijk alles weten, en vroeg het hemd van mn lijf. Van ziekteverloop tot wat ik nog kon etc. Aan het eind zei ze dat ze niet wist waarom die fiets niet eerder aan was gevraagd, omdat ik al zo lang eigenlijk beperkt ben in mijn energie. (al was het al die tijd niet zo erg als op het moment). Daarnaast zei ze dat ze met de arts van het CIZ ging overleggen, en dat het mogelijk was dat ze contact op wilden nemen met mijn internist. Daar moest ik toestemming voor geven. Bij het weggaan zei ze dat ze dacht dat de vergoeding geen probleem was, maar dat het toch uiteindelijk de gemeente is die beslist. Een electrische fiets word namelijk steeds meer een algemeen gebruikt product. Maar gezien mijn leeftijd, vind ze dat ik wel een vergoeding zou moeten krijgen... Nog maar even afwachten dus... Dit gesprek hebben we in ieder geval gehad, en nu is het alleen nog maar hopen op die vergoeding;)

Omdat dit gesprek me behoorlijk had vermoeid, meer dan ik verwacht had, heb ik het bezoek van vanmiddag maar afgezegd, en houd vanmiddag een lekker rustig middagje, waarbij ik niet veel meer doe dan zitten, en mijn rust nemen;) Kwil tenslotte niet weer een terugval hebben, en wie weet voel ik me dan morgen ook wel weer wat beter:)

De folder heb ik ondertussen afgemaakt, en dat geeft een heerlijk voldaan gevoel. Heerlijk om even nuttig bezig te zijn.. Zeker als het resultaat dan nog leuk is ook, dan ben ik helemaal tevreden en blij:) De laatste tijd merk ik dat ik veel meer geniet van de kleine dingetjes dan voor de opname. Voorheen vond ik alles maar vanzelfsprekend, en was lang niet altijd tevreden. Nu ben ik tevreden met kleine dingetjes... Bijvoorbeeld een bosje bloemen op tafel wat mooi bloeit, of gewoon gezellig samen met mn moeder thuis... Of zoals nu.. een foldertje maken voor de opendag, met een leuk resultaat...

Ik ga nog even verder met blij zijn en genieten... Misschien dat er morgen nog een blog volgt, en anders een fijn weekend!!

Groetjes

Geen opmerkingen: