dinsdag 24 november 2009

Longfunctie

Vanmorgen heb ik heerlijk tot half 9 geslapen. Wel even om 6 uur wakker geweest voor controles en antibiotica maar daarna weer heerlijk geslapen. Om een uur of 10 kwam de dietiste langs, en daar heb ik een gesprek mee gehad. We hebben onderandere afgesproken dat ik wat drinkvoeding ga proberen, om te testen wat ik lekker vind. Dit niet om iedere dag drinkvoeding te gaan gebruiken, maar alleen zodat ik weet wat ik lekker vind, zodat ik het kan gebruiken als ik periodes heb waarin ik minder goed eet. Vanmiddag heb ik er 1 geprobeerd. Het was niet vies, en niet erg lekker... Maar het was te doen...

De zaalarts is ook nog langs geweest. We hebben onder andere afgesproken dat we proberen de zuurstof proberen af te bouwen. Niet in 1x maar gewoon langzaam kleine stapjes naar beneden. Daarnaast krijg ik spuitjes tegen trombose, omdat ik zo vaak op bed lig. Dit om trombose te voorkomen. Ik lig niet continue op bed, maar toch wel het merendeel van de dag. Vandaar dat ze de trombosespuitjes starten, totdat ik vaker van bed kom.

Verder zijn mijn suikers erg hoog door de infectie, en de internist kijkt nu met me mee, hoe we het het beste aan kunnen pakken.

Vanmiddag moest ik longfunctie blazen en die was 51%. Hij is vergeleken bij de laatste keer 32% gezakt. 4 weken geleden was mijn longfunctie nog 83%. Maar goed, we zijn nu weer op weg naar beter, en hopen dat de antibiotica aanslaat..

Groetjes

3 opmerkingen:

Yehudith zei

Jeetje, 51% alweer. Geen wonder dat je je slecht voelt.

Beterschap!

Xx, Judith

Anoniem zei

Wat vervelend dat je longfunctie zo gezakt is. Heel veel sterkte en beterschap. Hedwiche

Laura zei

Dat is inderdaad een grote daling! Maar zoals je zelf zegt, hopelijk weer op weg naar een stijging!! (van je longfunctie).

Veel sterkte!!

Groetjes,
Laura