vrijdag 13 november 2009

Weekend aankijken, en Kaarten!!

Vanmorgen om 11 uur belde de CF-verpleegkundige. Hij had overleg gehad met de vervangend arts van mijn arts, want die was er vandaag (toch) niet. Ze hadden besloten toch het weekend over nog aan te kijken. Dit omdat 1 dag om op te knappen van een antibiotica erg kort is. Hij wilde wel weten hoe het met mij was, vandaar dat hij had gezegd dat ik vandaag moest bellen. Daarnaast zei hij ook dat hij nog even aan wilde kijken, omdat ik nu eenmaal heel erg weinig antibiotica heb, waar ik op reageer. Ze willen dus zo lang mogelijk wachten met intraveneuse (infuus) antibiotica geven, omdat de resistentie alleen maar meer word, naarmate je het vaker krijgt.

Eigenlijk baal ik wel dat ik nu nog niet opgenomen word. Ik voel me elke dag toch wel wat achteruit gaan. Continue pijn bij nek en schouders vanwege mijn verkeerde manier van ademhalen, door benauwdheid. Daarnaast ook enorm moe, slecht slapen door hoesten en benauwdheid, en steeds minder kunnen. Aan de andere kant, is er nu nog een hele kleine kans (hoophoop) dat de tablettenkuur toch aanslaat, en opname niet hoeft. Ik verwacht het niet, maar we blijven positief en hoop houden!

Bij de fysio heb ik 2x2 minuten gefietst, met 1 minuut rust (duidelijk minder dan wat ik deed), en daarna heeft de fysio mijn schouders, nek en rug behandeld, door massage toe te passen. De pijn is wel iets minder nu, maar toch is de pijn al meer dan toen hij het net had gedaan.

Vanmiddag moest ik naar de diabetesverpleegkundige. Toen ik daar aankwam, bleek dat ze een fout gemaakt hadden. Gisteren belde de secretaresse dat ik kwart over 2 moest komen ipv 3 uur. Oke, dat kan wel, dus ik kwart over 2 daar al staan. Zeggen ze: o, dat klopt niet, anders heb ik 2 patienten. Uiteindelijk had ik dus een andere en kon ik toch kwart over 2 gelukkig. Mijn Hba1c was mooi gedaald, van de 9,7 naar de 7,7. (in 3 maanden). Mijn bloeddruk was aan de lage kant, (102 over 70) wat mijn duizeligheid kan verklaren, en in Februari gaan we een nieuwe pomp voor me aanvragen, aangezien ik nu iedere dag mijn systeem moet vervangen, omdat hij leeg is (door vele insulinegebruik). Ik krijg dan een veel nieuwere pomp, meer mogelijkheden en groter reservoir.

Verder kreeg ik vandaag weer 16 kaarten met de post, en zit ik nu op de 118 kaarten. Ik heb ze allemaal opgehangen op mijn kamer, en een filmpje er van gemaakt!!! Hangt je kaart erbij?? BEDANKT!!

http://www.youtube.com/watch?v=F1_hUDXgEkY

Groetjes

Geen opmerkingen: