zaterdag 28 november 2009

Weekend in Witte Lakenstad

Vanmorgen heb ik weer heerlijk uitgeslapen tot half 10, waarna ik mijn ontbijtje op heb, medicijnen heb ingenomen, en gesprayd heb. Daarna heb ik lekker gedouched met hulp van de zuster. Na het douchen was ik heel moe, en heb ik een uur op bed gelegen.

Dat revalidatie iets is waar ze nu serieus over denken, bleek uit het feit dat de longarts (vervanger van mijn arts, die maandag weer terug hoopt te zijn) vandaag langs kwam, en vroeg hoe het ging, en toen ook begon over revalidatie. Ze vertelde onder andere dat er eerst een intakegesprek en een week aan vooraf ging. Als daaruit blijkt dat ze niets voor mij kunnen betekenen gaat het niet door. Ook is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld een periode kies waarin ik wil revalideren. (bijvoorbeeld tijdens een stage, die ik later in kan halen). Ze raadde mij aan om dit weekend eens na te denken over wat ik zou verwachten van een eventuele revalidatie, en dat de revalidatiearts dat maandag wel zou willen weten. Ook komt mijn eigen longarts in de loop van volgende week een keer langs, zodat ik een gesprek met hem kan plannen.

Ook zij noemde het feit dat ik voordat ik wat opgebouwd had, mede door de vermoeidheid, alweer een nieuwe exacerbatie (achteruitgang/infectie) te pakken had, en dus nooit echt vorderde. Doordat mijn vermoeidheid me zo belemmerd in dingen, dacht ze dat revalidatie mij wel zou helpen.

Dit weekend word het dus punten bedenken die ik wil bereiken tijdens een eventuele revalidatie. Best een moeilijke keuze, want er zijn voors en tegens.. Stel dat ik voor revalidatie zou gaan, dan betekend dat, dat ik mijn leven moet omgooien.. (tijdelijk) geen school, geen rijles/rijbewijs, geen contact met vrienden etc.

Vanmiddag heb ik een kwartiertje met de wii-sport gespeeld. Zo probeer ik toch iedere dat wat te bewegen, zodat mijn conditie misschien wel wat vooruit gaat. En daar gaan we voor natuurlijk.

Dinsdag om kwart voor 2 heb ik longfunctie. Ik ben benieuwd of ik dan weer wat vooruit gegaan ben, of dat ik nog steeds rond de 50 blijf hangen.

Vanmiddag zijn Henry en Dieke op bezoek geweest, en voordat ik het wist was het bezoekuur voorbij. Altijd even gezellig als vrienden langskomen. Even niet alleen zijn, en even wat anders dan alleen op je kamertje zitten...

Vanavond zijn Teus en Gerrine er, en ma komt zo ook. Kortom, tijd om mijn blog te gaan beƫindigen. Fijn weekend allemaal, en tot maandag!

Groetjes

Geen opmerkingen: