maandag 7 december 2009

Een tegenvallertje...

Vanmorgen zei de zaalarts dat ik morgen naar huis mocht, mits mijn longfunctie en de labuitslagen morgen goed zijn.. Ook de fysio zei dat ik goed gevorderd was, en was tevreden over me. Natuurlijk was alles beperkt, maar goed genoeg om naar huis te gaan..

Feit was echter dat ik meer hoest.. en dat ik wat korter ben dan vorige week (dacht het van het weekend al te weten, maar vandaag was het zeker..). Toen ik dit tegen de longarts zei, besloot hij dat we toch de 3 weken vol gingen maken. Helaas dus niet morgen naar huis, maar op zijn vroegst vrijdag. Natuurlijk snap ik dat hij die keuze maakt, maar aangezien ik stiekem toch op morgen had gehoopt, en het hier helemaal heb gehad, is het even een bittere pil. Maarrr… zo besloot ik.. Beter nu 3 dagen langer, dan over 2 weken weer 3 weken opname… toch??

Het goede nieuws wat de longarts bracht, was dat de ontstekingswaarde weer normaal was, en dat de bezinking, die bij opname heel hoog was (wijst op infectie volgens hem) nu weer in dalende lijn is… Morgen longfunctie, en dus weten we dan of de prednison afbouwen, gevolgen heeft gehad voor mijn longfunctie..

Vanmorgen kwam ik de revalidatiearts tegen, waarmee ik nog een wandelgangenpraatje heb gevoerd. Hij vond het fijn dat ik in ieder geval aan de wandel was, en wilde weten of er al zicht op naar huis gaan was. Ik vroeg daarna of het zeker was of het februari werd, en hij zou het voor mij na gaan kijken. Daarnaast vond hij net als ik, dat ik voor de revalidatie nog een keer moet proberen af te rijden, en dat ik na de revalidatie altijd nog een 2e poging kan doen, mocht het niet lukken.

Verder heb ik mijn 2 weken dip vandaag.. Na een week of 2, heb ik altijd een dipdag, waarop ik het helemaal zat ben.. Dat was dus vandaag.. En aangezien ik toen ook nog het nieuws kreeg morgen niet naar huis te mogen, maar tot vrijdag te moeten blijven, was de boot helemaal aan, en heb ik even flink zitten mopperen hier.. Onder andere over dat ik geen privacy heb, dat iedereen maar binnen holt, en alles komt vragen, dat ik oververmoeid ben door de korte nachten.. ‘k slaap tegenwoordig van 1 uur tot 6 uur, en daarna en daarvoor alleen korte rukjes.. of helemaal niet.. Heel vervelend, en je word oververmoeid… Na een poosje mopperen was het over, en was ik weer mezelf;)

Het handige is dat ze al weten wat ik wil eten en drinken op een dag, en dat ze dus niets meer hoeven vragen, en dat ik het gewoon voor mn neus gezet krijg.. haha..

Vanavond kreeg ik bezoek van kennissen, en dat was erg gezellig. Altijd fijn als er iemand langs komt om je op te vrolijken… Het is niet altijd mogelijk, maar vandaag ging het welJ

Groetjes

1 opmerking:

Tamara M. zei

Argh! tegenvaller zeg! Nou ik geef je een hand, ik had ook een baaldag vandaag. Schoonmaker die het grote licht aandoen om 8 uur terwijl ik nog lig te slapen, en vervolgens alleen de badkamer schoonmaakt:S En vervolgens een doos die misprikt, terwijl bij mij een blind paard nog raak zou prikken! Hopelijk morgen een betere dag voor jou en mij!

xxx Tamara