donderdag 3 december 2009

Ik ben vandaag zo vrolijk... zo vrolijk.. zo vrolijk...

Vanmorgen heb ik weer lekker lang geslapen, en werd ik om half 10 wakker. Ik ben toen lekker gaan ontbijten, mezelf wassen en aankleden, medicijnen en toen was het al half 11. Ik heb toen een rondje gelopen over de afdeling, en halverwege de afdeling kwam ik de diƫtiste tegen.

In het gesprek wat daarop op mijn kamer volgde, werd afgesproken dat ze een machtiging ging sturen naar het bedrijf van de drinkvoeding die ik wel te doen vind, en dat ik dan een aantal pakjes thuisgestuurd krijg voor de periode dat het niet zo lekker gaat, en ik minder eet. Ook bekeek ze mijn enzymen (medicijnen: creon) gebruik door, en kwam tot de conclusie dat mijn gebruik goed was.

Daarna heb ik nog een rondje gelopen en om kwart over 11 kwam het vervoer me ophalen voor het longfunctieblazen. Even later was het resultaat bekend, en wist ik dat ik 6% vooruit was gegaan. In liters ben ik gestegen van 1.98 naar 2.16. In 2 dagen tijd is dit behoorlijk veel. De eerste week bleef ik allemaal gelijk, en nu stijg ik behoorlijk snel, waar ik erg blij om ben…

Net voor de longfunctie kwam de zaalarts nog langs. Hij vond dat ik mobieler was dan eind van vorige opname. Hij was hier erg blij mee, en hoopte dat het nog wat vooruit zou gaan. Ook mag ik morgen ipv 7x mijn bloedsuiker meten, 4x mijn bloedsuiker meten. Zo hoef ik niet midden in de nacht wakker te worden, en zoals je begrijpt ben ik daar erg blij mee. Omdat de longarts gisteren vergeten was om nog door te geven dat ik prednison minder, en dat ik misschien maandag naar huis mag, bij goede longfunctie ondanks prednisonminderen, heb ik dat zelf nog even doorgegeven. Ik ben heel benieuwd of ik met 5mg prednison ook stabiel blijf of vooruit ga…

Ook de CF-verpleegkundige is nog langs geweest, en vroeg of ik een boekje bij wilde houden met ervaringen van een opname. Dat is voor een onderzoek wat in Amsterdam gehouden word. Ik heb het geaccepteerd, en dus heb ik af en toe wat te schrijven;)

Vanmiddag heb ik doorgebracht met Wii-en, een tijdje kletsen met wat CF-ers (jaja netjes 1,5 meter uit elkaar) en daarna enorm moe zijn, en op bed liggen. Vanavond komen er nog 2 klasgenoten, en dan is vandaag ook weer voorbij;)

Groetjes

Geen opmerkingen: