dinsdag 1 december 2009

Mama Jarig, longfunctie geblazen etc

Vanmorgen werd ik om 9 uur gewekt om bloed te prikken. Daarna heb ik ontbeten, en heb ik al mijn medicijnen gedaan. Vervolgens heb ik voor het eerst weer zelfstandig gedoucht. Ik heb wel even de verpleging op de hoogte gesteld, zodat als het niet zou gaan, ze gelijk zouden komen, om me te helpen. Na het douchen was ik enorm moe, maar wel voldaan dat ik eindelijk weer zelf had gedoucht.


Om 11 uur kwam de zaalartsen ronde langs. Hij wist te melden dat mijn ontstekingswaarde van de 25 (bij binnenkomst) naar de 2 was gedaald. Nu heb ik wel prednison die alles onderdrukt, maar toch is het een stuk verbeterd. Daarnaast heeft hij mijn buik onderzocht, omdat ik iets meer pijnklachten heb. Dit kan in verband staan met dat ik aangekomen ben, omdat dan alles wat meer in de knel zit. (heb ik eerder ook gehad). In de kweek zat een Pseudamonas, en nog een andere… (ik dacht stafilokok). De antibiotica blijft zo doorgaan. Ook heeft hij nog even naar mijn vinger gekeken, omdat die een soort verdoofd aanvoelt. Ik heb op die vinger uitslag, van de antibiotica. Eerst was het gewoon een beetje pijnlijk, maar dat is nu overgegaan in gevoelloosheid. Net alsof je verdoving van de tandarts bijna uitgewerkt is, alleen dan in je vinger. Omdat mijn vinger goed doorbloed was, zag hij geen “gevaar” en mag ik het gewoon aankijken. Als laatste zei hij dat hij me er beter uit vond zien dan vorige week. Ook op basis van wat hij gehoord had, (wat ik doe enzo) was hij tevreden.

Vanmiddag had ik longfunctie blazen. Die was 10% gestegen en nu 62%. Niet veel, maar toch in ieder geval vooruit. Na het longfunctie blazen kwam mijn mentor op bezoek, en daar heb ik een uurtje mee volgepraat. Ondertussen nog controles enzo.. Natuurlijk zat ik tijdens het bezoek ook op een hypo, en moest ik dus wat eten of drinken.. Zal je net zien;)

Vanmorgen belden ze of het goed was dat een klasgenoot vanavond mijn surprise al kwam brengen, omdat ze morgen niet kon. Dus zometeen komt mijn klasgenoot mijn surprise brengen, en maakt daar een filmpje van. Dat laat ze dan morgen aan de klas zien, zodat de klas ook van deze surprise wat weet;) Super he, zo’n klas die alles regelt… Geweldige mensen gewoon… En stuk voor stuk van goud!!! (zo dat moest ik even kwijt!!!)

Opa ligt nog steeds in het ziekenhuis… Vanavond is ma dus eerst langs opa gegaan voordat ze naar mij kwam. Vooralsnog was er geen bericht voor hem dat hij bijna naar huis mocht. Hopelijk knapt hij snel wat op, en mag hij naar huis. Want in het ziekenhuis liggen wil natuurlijk niemand;)

Zoals ik gisteren al zei, is vandaag mijn moeder jarig. Daarom heb ik voor haar een verrassing geregeld. Straks komt een vriendin van haar, met haar man, om hier, bij mij in het ziekenhuis, haar verjaardag toch een beetje te vieren. Het is nu wel veilig om op mijn site te zetten, want ze leest hem toch niet meer voordat ze geweest zijn;) Haha.. benieuwd hoe ze reageert, maar wel beetje gevaarlijk want ze heeft al vermoeden dat ik iets verbergt.. grr ze kent me ook veel te goed… Kga nu snel mijn blog afronden en online zetten… Morgen zal ik verslag doen over alles;)

Groetjes

1 opmerking:

Anoniem zei

Fijn dat je vooruit gaat!
Veel plezier met je moeders verjaardag.
Hedwiche