dinsdag 16 februari 2010

Druk programma

Afgelopen weekend heb ik heel rustig aan gedaan. Ik was behoorlijk moe van vrijdagavond, en dat heeft een (lange) nasleep in vermoeidheid. Toen ik maandagochtend opstond, was ik al behoorlijk moe, en toch had ik nog een hele dag voor de boeg. Om 11 uur moest ik op school zijn, voor een gesprek over de voortgang van mijn studie, en om 15.15 moest ik in het ziekenhuis zijn in Gorinchem.

Om een uur of 10 voor 11 waren we op school, en reed ik met de rolstoel de schooldeuren door. Omdat ik geen zin had in een overvolle kantine te gaan zitten (de pauze begon bijna) ben ik iets naast de kantine gaan staan, waar ik niet zo in het zicht stond. Om een uur of 11 kwam mijn ambulant begeleider er aan, en spraken we wat met haar. Ook een docent heb ik nog even gesproken, en daarna kwam mijn SSH docent en gingen we al vrij snel naar het lokaal waar we het gesprek hadden.

In het gesprek is kort gezegd besloten dat ik tijdens de revalidatie niet aan school ga werken. Misschien in de laatste periode van mn revalidatie als ik me wat beter voel. Maar eerst ga ik me volledig op de revalidatie richten. Na mijn revalidatie heb ik nog 4 weken voordat het vakantie is, en (afhankelijk van het verloop van mijn revalidatie) gaan ze dan een roostertje voor mij maken, om wat dingen in te halen, zoals toetsen, opdrachten die op school gedaan moeten worden enzo. Mijn stage volgend jaar loop ik gewoon met mijn klas, en ook de rest van volgend jaar pak ik gelijk met de klas. Als de rest hun studie heeft afgerond, ga ik nog 1 stage doen, die ik nu mis. Dit is kort gezegd wat er is besproken.

Ik kan het me nog niet erg voorstellen dat ik echt weer naar school kan in de toekomst, omdat ik nu gewoon al een half jaar op de bank lig. En heel af en toe de deur eens uit kom. Wie verwacht dan dat ik na 3 maanden revalidatie naar school ga?? Maar we blijven positief en houden moed.. We gaan natuurlijk voor (een heel eind) opknappen.

Na het gesprek op school heb ik nog even een textiel opdracht laten becijferen. Gelukkig heb ik die met een 9,0 afgerond. Ik had 2 kussens gemaakt, met geborduurde voorkant. Toen we op weg naar huis waren, was ik helemaal versleten. Thuis hebben we dus gegeten, en ben ik op de bank gedoken, waar ik een uur heb gelegen, en daarna moesten we alweer door naar het ziekenhuis in Gorinchem.

Ik had daar diabetescontrole, en had eerst een afspraak bij de diabetesverpleegkundige. Daar was het grote controle. Eerst gewicht, daarna bloeddruk, voetencontrole, en nog een gesprek over hoe mijn levensstijl was, en hoe het met mijn diabetes ging. Mijn HbA1c was wat gestegen vergeleken met vorige keer. Die was nu (voor de kenners 8,3). Vorige keer was die 7,7 en daarvoor 9,3. Dat hij nu weer gestegen is komt door de vele infecties. Mijn suikers vliegen een beetje rond. Met infecties stijgen ze heel erg. Daarna zakken ze weer, en tegen de tijd dat je weer ingesteld heb je weer een infectie..

Na de diabetesverpleegkundige had ik een afspraak bij de internist. Ook hij begon over mijn HbA1c. Toen hij hoorde wat de reden was, vond hij dat ik hem nog redelijk netjes had. Hij leefde erg mee, en vond het vervelend voor me dat ik moest gaan revalideren. Over een half jaar heb ik weer een afspraak met hem, en als er tussen door iets is, mag ik via de diabetesverpleegkundigen contact met hem opnemen. Voor dat ik over een half jaar terug moet, moet ik een keer langs de oogarts. Dit omdat ik in 2000 het laatst geweest ben. Ik ga dat lekker na mijn revalidatie plannen, want mijn rooster is nu druk genoeg.

Gisteravond was ik helemaal versleten en lag ik al bijtijds op bed. Vanmorgen heb ik redelijk uitgeslapen, en stond ik (helaas uitgeput) op om een uur of 9. Om 11 uur had ik een rijles staan, en die is goed gegaan. Morgen heb ik nog een rijles staan om 11 uur, en donderdag heb ik lekker helemaal niets gepland staan.

Vanmiddag moeten we naar Breda toe, voor een voorlichting over de revalidatie periode. Van 3-5 hebben we een voorlichting. Omdat mijn moeder moest werken, gaan mijn broer en de buren mee. De voorlichting is namelijk voor mensen in je naaste omgeving. Omdat mijn vriendin stage loopt, een andere vriendin in het buitenland zit voor stage, en nog een vriendin die in het kraambed ligt, gaat mijn broer mee, en de buren waar we ook heel veel contact mee hebben.

Nu lig ik lekker onderuit gezakt op de bank, mijn dagboek even bij te werken, want anders gaat het weer zo lang duren. Het liefst werk ik hem om de dag bij, maar soms heb je niets te vertellen, of heb je net even geen zin of fut om bij te werken;-)

Mijn hoestbuien houden nog lekker aan, al stabiliseert het ’s nachts wel een beetje. Ik had gisternacht en eergisternacht nachten waarin ik lekker doorsliep zonder wakker te worden om te hoesten. Afgelopen nacht wel weer even wakker gelegen van het hoesten, maar laten we hopen dat het eenmalig was;-) Mijn rust heb ik op het moment hard genoeg nodig, en ik zal blij zijn als het morgenmiddag is, en ik even een tijdje geen verplichtingen heb..

Er zijn mensen die zeggen dat ik dan eens wat minder moet plannen, maar komende 3 maanden kan ik niets plannen, en alles wat belangrijk is, moet dus voor die tijd, of erna. Sommige dingen kunnen/mogen niet wachten tot daarna, dus al met al heb ik een drukke week..

Voor nu weer even genoeg, ik ga nog een uurtje uitrusten, en daarna ga ik naar Breda. Fijne dag nog allemaal, en tot de volgende keer;-)


Groetjes

Geen opmerkingen: