donderdag 18 februari 2010

Voorlichting revalidatie

Dinsdagmiddag was het tijd voor de voorlichtingsbijeenkomst voor het revalideren. Alle mensen uit mijn groep waren uitgenodigd, en we kregen voorlichting over van alles en nog wat. Onder andere over wat je tijdens een revalidatie doet, waar ze nadruk op leggen, dat het thuisfront belangrijk is, wat nog meer belangrijk is, etc. Hoewel we geen officiƫle voorstelronde hebben gehad, weet je een beetje wat voor personen er bij je in de groep komen. Het is een groep met allemaal vrouwen, en maar 1 man.

Er werd ook een werkmap uitgedeeld, waar al 2 opdrachten in zaten. Gelijk dus al huiswerk op gehad voor de 1e week van de revalidatie. De 1e opdracht bestond uit alles opschrijven wat je op een dag doet, vanaf woensdag – zondag. De 2e opdracht bestond uit punten waarvan je moet zeggen hoeveel moeite je daarmee hebt. Ik vermoed dat de bedoeling is dat je aan het eind van de revalidatie dit nog een keer doet, zodat je kunt zien hoe je bent vooruit gegaan.

Na afloop was er nog gelegenheid voor een rondleiding. En hoewel ik al een beetje de weg weet, omdat ik in de assessmentweek ook al daar heb rondgedwaald. Voor mijn broer en de buren (die mee waren gegaan, omdat ma moest werken, en wij ook heel goed contact met de buren hebben) was het wel leuk.

Toen we om 18.00 eindelijk thuis kwamen, was ik helemaal versleten, en ben ik vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend moest ik namelijk weer lessen, en kon dus niet heel lang uitslapen. Na het lessen heb ik mijn rust genomen, wat hoognodig was. Want maandag en dinsdag is er veel TE veel op me af gekomen. Gesprek op school, ziekenhuisafspraak, rijles en voorlichting is toch echt een beetje te gortig;-) Maar goed.. Het is achter de rug, en we leven weer vrolijk door;-)

Vandaag had ik een behoorlijk slechte dag. Vannacht had ik al een paar uur wakker gelegen van het hoesten, en dat vergt veel energie. Vanmorgen werd ik om 8 uur gewekt door mensen die knotwilgen gingen knotten. Omdat ik ontzettende hoofdpijn had bij wakker worden heb ik mijn raam dicht gedaan, en geprobeerd nog wat te slapen. Toen dat niet lukte heb ik rustig nog even gelegen. Tegen 9 uur was mijn hoofdpijn wel over, maar na een paar uur op, was ik zo brak dat ik besloot vanmiddag een tijdje te slapen. Normaal doe ik dat niet, maar nu had ik het blijkbaar nodig. Na 1,5 uur slapen werd ik wakker, en heb ik lekker wat gedronken, en nog even wat achter de pc gezeten. Ik voelde me wel duidelijk wat beter daarna..

Ondertussen weet ik dat ik een infectie heb. Ik hoest dag in dag uit, en ook behoorlijk productief. Regelmatig doe ik een greep naar de paracetamol en de Codeine, en zo rol ik er een beetje doorheen. Vooral de nachten zijn zwaar, omdat ik regelmatig wakker lig (minimaal 1x een uur per nacht) om te hoesten. Daardoor heb ik overdag weer minder energie, zeker als ik ’s morgens niet uit kan slapen.

Ik heb besloten nog geen seintje te geven naar het ziekenhuis, omdat ik nog niet meer benauwd word. Je zit natuurlijk ook met de revalidatie die je voor de boeg hebt.. Er blijft nog steeds een kleine hoop dat het toch nog wat beter gaat, zodat opname niet nodig is.. Alleen de verwachting dat dat gaat gebeuren, word steeds kleiner…

Voor nu gaan we nog lekker even door, en gaan we vooral de moed niet verliezen. Zondagavond vertrekken we naar Breda, en gaan we knokken voor herstel..

Groetjes

Geen opmerkingen: