vrijdag 12 maart 2010

Einde van week 3, WEEKEND

Even kort over vandaag. Heb geen zin in een lang verhaal, en moet mijn tas nog inpakken voor vanavond.

Vanmorgen krachttraining en actief bewegen gehad. Tussendoor heb ik onderste boven in bed gelegen, wat opnieuw weinig effect had. Het probleem is, dat als ik ondersteboven in bed lig, geen energie en kracht heb om te huffen en hoesten. Dit komt omdat als je rechtop zit, je meer je buikspieren aan kunt spannen om te huffen en hoesten. Dus straks nog maar even aan de fysio vragen of hij daar tips voor heeft.

Na het actief bewegen, waar ik een half rondje minder heb gelopen, was het tijd om te eten, en om de weekbespreking te doen. Daar heb ik mijn programma gekregen voor volgende week, en zijn er wat vragen besproken. Daarna ben ik naar mijn kamer gegaan, om medicijnen te vernevelen, mijn tas in te pakken, en mijn site bij te werken.

Vandaag is een dag dat ik erg weinig energie en heel erg moe ben. Ik heb al de hele ochtend hoofdpijn, en krijg minder voor elkaar. Omdat woensdag dit ook al zo was, dat ik maar net aan mijn programma kon voldoen met fietsen en lopen, houd ik volgende week hetzelfde programma. Dus 26 minuten fietsen op 12 en 30 watt afgewisseld om de 2 minuten. Bij krachttraining houd ik ook dezelfde zwaartes en aantallen.

Bij het lopen is het net als deze week 525 meter in een uur.

Zometeen ga ik mijn tas inpakken voor het weekend, en daarna heb ik nog krachttraining. Na de krachttraining is het tijd om te gaan omkleden, en daarna etenstijd. Na het eten is het WEEKEND!!! Omdat mijn moeder ook nog moet eten dan, hebben we van de week al verzonnen dat we langs de MAC rijden. Ik eet hier dan een klein beetje (omdat het moet) en dan gaan we nog even langs de MAC.

Dit weekend zal weer veel uitrusten worden. Misschien dat ik nog een klein stukje auto ga rijden, en verder gewoon rustig thuis. Hopelijk vergaar ik dan weer genoeg energie om volgende week vol te houden. Voordeel van dit weekend is, dat ik niet zondagavond terug hoef. Maandag moet ik namelijk naar Rotterdam naar het ziekenhuis, om mijn PAC door te laten spuiten. Ik mag dus maandagochtend hier heen komen, en eet dan om 12 uur hier een boterhammetje mee.

Mijn programma voor maandag is:

08.00-12.00 Uitgeroosterd om mijn PAC door te spuiten

12.00 Lunchpauze

13.30 Oefentherapie

14.00 Krachttraining

17.00 Diner

Groetjes en een fijn weekend allemaal!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi marianne,
Ik lees altijd je bog en ik vindt het best knap dat je zo een druk schema volhoud.
Als cfer heb je je goede en mindere vooral vermoeide dagen en toch moet je elke dag om 7.00 uur op en alles de hele dag mee doen .
Dit lijkt wel een voltime job dus ik snap wel dat je doodmoe het weekend in gaat.
Merk je zelf dat je al wat meer conditie krijgt van al dat sporten en bewegen?

Wel lekker voor je dat je je rijbewijs hebt en af en toe mag rijden in je moeders auto.

Ik ben veel aan het werk maar mijn dag begint pas om 10.00 uur.

Over een week vertrek ik weer 1 week naar oostenrijk om heel hard te skien in de gezonde berg lucht.
Sinds ik dat doe 3 wkn of meer per winter lig ik helemaal niet meer in het ziekenhuis.
Ik zie het als een week rust en 4 uur per dag sporten en daarna in de zon zitten en veel eten.
Ook een soort kuur week.
Ook zie ik mijn ouders dan weer die wonen in oostenrijk in de winter.
We bellen via skype elke dag dus ik mis ze niet al te erg hoor.

Succes volgende week en ik hoop dat je lekker uitrust dit weekend.
groetjes mede cf manon