woensdag 14 april 2010

Trainen etc

Gisteren was het dan zover. Voor het eerst na mijn opname, weer trainen bij de fysio. Omdat ik niet wist of ik 2x rijden en trainen zou trekken, ging mijn moeder mee, zodat die eventueel terug kon rijden. Een kwartiertje van te voren waren we bij de fysio, en daarom had ik nog even tijd om wat te rusten. Gelijk kwam er een fysio (waar ik bij in een fitnessgroep heb gezeten) naar me toe, en begon een praatje. Ze was helemaal op de hoogte van alles wat gebeurd was..

Even later kwam mijn eigen fysio de praktijk binnen, en vertrokken we richting de oefenzaal. Eerst even een praatje over de afgelopen tijd, en daarna op de hometrainer. Daar heb ik 4x 2 minuten op 25 watt gefietst, met 2 minuten rust tussendoor. Daarna zijn we nog even op een krachtapparaat gegaan (voor de armen). Omdat we tussendoor heel wat hebben gepraat, hebben we het daar bij gelaten. Volgende keer minder praten, en meer doen;-)

Op de terugweg heb ik zelf gereden. Ik wil het autorijden namelijk bij mijn therapie betrekken. Omdat ik zelf naar de fysio wil kunnen, moet ik ook heen en terug kunnen rijden. Omdat het rijden me steeds minder inspanning levert, omdat je ervaring opdoet, hoop ik dat dit goed blijft gaan. Ook als ik meer/zwaarder ga trainen. Gisteren ging het goed, maar toen ik daarna het huis binnenstapte, voelde ik dat het wel veel van me had gevergd. De rest van de dag heb ik dus lekker in het zonnetje gelegen, en rustig aan gedaan.

Vandaag merk ik de nawerking van het trainen gisteren. Extra moe, trillend ooglid (kenmerkend voor oververmoeidheid) weinig energie etc. Vandaag doe ik het dus rustig aan, en probeer echt tot rust te komen. Als het niet te fris is, lekker in het zonnetje in de tuin, en anders misschien met een jasje aan.

Gisteren belden ze dan eindelijk voor de voorlichting van mijn nieuwe insulinepomp. De pomp is al enkele weken in huis, maar nog steeds niet in gebruik. Nu staat de afspraak voor maandag, zodat ik dan kan beginnen met mijn nieuwe pomp. Gelukkig is de oude pomp na het vervangen van het batterijdopje wel wat langer met de batterij gaan doen, maar soms heb ik het idee dat hij op hol slaat;-) Dan geeft hij ineens een alarm waarvan je denkt, hoe is het mogelijk etc.

Ik geloof dat dit het wel weer was. Fijne dag allemaal, en tot de volgende blog.. (over paar dagen). Groetjes

Geen opmerkingen: