dinsdag 6 april 2010

Voor het ziekenhuis in het zonnetje

Daar ben ik weer! Het heeft even geduurd, maar vandaag is er weer een blogje. Gisteren had ik niet echt zin om wat te schrijven, en er was ook weinig te schrijven…

Soms kan je zo lachen als je in een kamer ligt met een sluis ervoor.. Ik ben namelijk helemaal niet besmettelijk, en mondkapjes en handschoenen hoeven bij mij niet.. Er zijn echter mensen (schoonmaak, keukenpersoneel etc) die doen alsof ik vreselijk besmettelijk ben, en komen helemaal opgetuigd mijn kamer in huppelen. Ik zeg dan maar liefelijk dat ik niet besmettelijk ben, en dat ze voor mij geen omkleedpartij hoeven te houden.. Moet je zien hoe snel ze het aftrekken.. hihi..

Zaterdag heb ik zoals ik al vertelde, met mijn verjaardagsfeest meegekeken via de webcam. Alle ooms, tantes, neefjes en nichtjes etc kwamen voor de webcam om te zwaaien, en neefjes en nichtjes maakten een stapel tekeningen voor me, die nu op het prikbord hangen te pronken.

Zo’n beetje een dag of 3-4 ben ik al meer moe dan normaal. Ik heb kloppende oogleden, droge ogen, en heel veel behoefte aan slaap. Natuurlijk ben ik al een half jaar moe, maar op dit moment nog net weer een beetje erger.. Maar ja, helemaal raar is het niet, want ’s nachts gebeurt het regelmatig dat ik wakker word door het aanhangen van antibiotica, door een piepende pomp. ’s Morgens hebben mensen van het ziekenhuis de neiging om veelvuldig binnen te lopen..;-) Dus om iedereen uit een droom te helpen: Uitrusten doe je niet in het ziekenhuis maar THUIS!!!

Omdat ik behoorlijk wat tijd over heb, nu ik in het ziekenhuis lig, kan ik heel wat tijd besteden aan mijn hobby: Fotokaarten maken.. Eens in de zoveel tijd drukken we de foto’s af, en maken we er kaarten van. Leuk werkje, en de tijd lijkt dan wat minder lang;-)

Vanmorgen heb ik weer een rondje gelopen over de afdeling. Dit keer zonder de fysio, omdat ik net gedoucht had toen de fysio kwam. Daarna wilde ik eerst even bijkomen. Daarom heb ik het aan het eind van de ochtend zelf gedaan. Ondertussen kan ik 70 meter lopen met 1 tussenstop. Zonder zuurstof!! Eerst was dat 70 meter met 3 tussenstops EN zuurstof.. In die week ben ik dus wel heel wat vooruit gegaan.

Ook qua longfunctie was ik wat vooruit gegaan. Vorige week zat ik op de 1.85 liter, en nu op de 2.12 liter. Qua procenten zat ik vorige week op 59% en nu op 67%. Allebei dus iets verbetert.

Vanmiddag heb ik met ma een tijdje voor het ziekenhuis in de zon gezeten. Na een half uur was echter mijn pomp leeg, en moesten we terug naar de afdeling. Tja, dat heb je als je de beste pomp (ahum) van de afdeling hebt hihi. Achteraf maar goed dat we niet veel langer in de zon hebben gezeten want.. Jaja, ik heb antibiotica waar je niet mee in de zon mag. Dan krijg je uitslag.. En wat heeft Marianne? Nee, geen rood kleurtje van de zon, maar uitslag van de zon YOEHOEEE!!! Niet dus..;-) Jeuk, jeuk, jeuk!!! En lekker droog.. Straks maar lekker insmeren met bodylotion.

Morgen hebben we (als het goed is) een gesprek met mijn longarts over hoe we nu verder gaan. Dit zouden we eigenlijk vandaag op de poli hebben, maar aangezien ik hier lig, word het waarschijnlijk na de poli;-) Ik ben benieuwd wat de arts nog voor ideeen heeft, nog adviezen, en wat mijn prognose is..

Aan het begin van de opname werd er gesproken over een consult bij de allergoloog. Alleen.. ik heb nog steeds geen allergoloog gezien.. hihi.. Snel he;-)

Ik geloof dat dit het wel weer was. Fijne avond en tot morgen!! Groetjes

Geen opmerkingen: