dinsdag 25 mei 2010

Allergoloog etc

Iedereen heeft wel eens zo’n dag. Een dag waarop je denkt: Misschien had ik vandaag beter in bed kunnen blijven. Vandaag had ik zo’n dag. Om half 8 ging de wekker, want we moesten om 10 uur in het EMC in Rotterdam zijn voor controle. Om 8 uur zit ik te sprayen, en geeft mijn apparaat de geest. De stekker zat in het apparaat en in het stopcontact, maar het apparaat gaf aan dat de batterij leeg was. Normaal schakelt hij automatisch op de netstroom aan met vernevelen, als hij aangesloten is aan de stroom. Maar nu niet.. Hij vernevelde dus al snel steeds slechter.. Gelukkig was ik zo klaar met vernevelen, maar ik heb toch maar even een mailtje gestuurd naar de CF-verpleger.

Om half 10 waren we bij de internist op de poli. Een half uurtje te vroeg, maar dat was niet zo erg. Met de internist heb ik afgesproken dat we samen mijn basaal opnieuw gaan instellen. Mijn suikers zijn nu vaak te hoog, en als ik dan bijbolus schiet ik opeens door in een hypo (’s avonds of ’s nachts). We gaan dus komende tijd samen alles opnieuw instellen.

Gelijk daarna hadden we een afspraak op de allergologie. Omdat het spreekuur bij de internist uit liep, hebben we gevraagd of ze even wilden bellen naar de allergologie. Toen kregen we te horen dat ik er helemaal niet in stond. Later bleek dat ik er wel in stond, maar dat de secretaresse wat verkeerd had gedaan. Maar goed. Bij de allergologie aangekomen konden we gelijk door. Na 2x wat prikjes gehad te hebben, kreeg ik het gesprek.. Ik had niet allergisch gereageerd.. maar aan het eind van het gesprek bleek: Ik was niet getest op de tazocin maar op de cefta. En tja.. dat ik daartegen kon, dat wist ik al langer;-)

Ik moest dus opnieuw een afspraak gaan maken, en een nieuwe test ondergaan. De arts vond het nogal vervelend voor me, en wilde de afspraak tegelijk plannen met als ik terug moet naar de longpoli.. Dat is over 2 weken.. Wat blijkt.. over 2 weken is precies de enige dag in het hele jaar, dat de hele poli in Londen zit… Hihi.. het zal ook eens lekker meezitten.. Uiteindelijk besloot de arts, een andere arts als achterwacht te vragen, en horen we nog of het 8 juni wel of niet door kan gaan..

Maar goed.. Aan alle dingen zit een voordeel… Ten eerste: mijn vernevelapparaat is kapot, maar we moesten toch naar het ziekenhuis, en nu heb ik een nieuwe.. (met een klepje wat heel is, mijn oude was met plakband vast geplakt). Ik weet nu tenminste dat ik voor de cefta niet allergisch ben.. (wist ik al, maar nu is het bewezen)..

Afgelopen weekend hebben we niet veel bijzonders gedaan.. Wel hebben we veel van de zon genoten. Zaterdag zijn we ’s middags naar een strandje langs de rivier gegaan.. Dit was niet ver lopen, en ik heb mijn moeder laten rijden.. zo was het net haalbaar.. Maandagmiddag zijn we een stuk wezen rijden langs de lek.. Uiteindelijk hebben we een bankje gepikt, en heerlijk in de zon gezeten… Ik ben nu wel erg moe, maar we hebben het wel erg leuk gehad..

Oja.. Gisteren heb ik nog wat beleefd.. Ik zat samen met mijn moeder, buiten aan tafel te eten.. Halverwege de maaltijd, voel ik opeens iets in mijn nek vallen.. Wat bleek: Een vogel dacht leuk te zijn, en zijn behoefte in mijn nek te deponeren.. Na een schoon shirt en een poetspartij, kon de maaltijd verder gaan.. Moet toch wel zeggen dat het een heel vies gevoel was.. Over bekakt gesproken.. hahah..

Volgens mij was dit het zo wel weer.. Groetjes

Geen opmerkingen: