woensdag 30 juni 2010

Opnieuw antibiotica wissel

Vanmorgen kwam de fysio langs. Niet de fysiotherapeut die normaal heb, maar iemand die bij deze afdeling hoort. We hebben afgesproken dat we morgen in de sportzaal proberen wat te doen. We gaan proberen om wat we thuis deden, weer op te pakken. Zodat we in ieder geval op het niveau blijven waar ik op zat, en niet verder wegzakken. Ik ga met de rolstoel (patiƫntvervoer) naar de sportzaal, en zal ook weer met de rolstoel terug gaan.

Vanmorgen is mijn buurman naar huis gegaan. In die paar dagen dat we elkaar kennen, is er echt een beetje een band gegroeid. Ook met zijn vriendin. Heel wat gesprekken, of gewoon samen stil zijn. Met ons bezoek lachen, en samen wachten op de visite. Samen bloed laten prikken, en elkaar tegenkomen in de hal beneden. Toch wel stil dat hij nu weg is.. Maar de gegevens zijn uitgewisseld, dus we houden contact

Opnieuw ben ik van antibiotica gewijzigd. Nu is het Fludoxacilline = floxapen via het infuus, collistine via het infuus, en ciprofloxacine via tabletten. Op de ciprofloxacine reageer ik normaal niet, maar volgens zeggen word de werking door de collistine versterkt. Dus hopelijk reageer ik er dan wel op. De floxapen had ik thuis ook 6 weken, maar ondanks dat ging ik achteruit. Misschien dat de combi van deze allemaal DE oplossing is?

Wat ik wel weet, is dat mijn darmen al deze wisselingen niet leuk vinden. Heel wat krampen en gepruttel, met als mogelijk gevolg, binnenkort diarree. Maar komt tijd komt raad, en tot die tijd krampen en pruttelen we lekker door.

Vanmiddag heb ik mijn certificaten getekend. Een aantal achten, een zeven en een zes, waren het resultaat van mijn harde werken op school. Toch geeft het een dubbel gevoel. Want hoe graag had ik mijn diploma kunnen tekenen. Ik ben echter ook wel een beetje trots dat ik het zo ver geschopt heb. En wie weet, (we blijven hoop houden) kan ik in de toekomst mijn studie afmaken, en wel voor een diploma tekenen.

Gisteren hoorde ik dat mijn overgrootoma, die al een tijdje aan het tobben is, met haar gezondheid, opgenomen is in het ziekenhuis in Gorinchem. Ze was veel aan het overgeven, en was bijna uitgedroogd. Hopelijk knapt ze snel wat op, zodat ze weer naar huis mag. Ze is 88 jaar, dus al behoorlijk op leeftijd.

Voor nu is dat het wel weer denk.. Groetjes en tot de volgende blog.

Geen opmerkingen: