dinsdag 29 juni 2010

Plannen gewijzigd..

Tja.. Ook in het ziekenhuis wijzigen plannen wel eens. Vanmiddag kwam de longarts naar me te en die had overleg gehad met mijn eigen arts. En mijn eigen arts wilde nog geen embolisatie, en wilde het nog even aankijken. Omdat we wilden weten wat de reden hiervan was, hebben we heb laten bellen, en kwam hij eind van de middag even langs.

De hoofdzakelijke reden was dat er aan een embolisatie, best wat complicaties en risico’s kunnen zitten (zoals vorige keer, heel veel pijn hebben). Om verslechtering van mijn gezondheid te voorkomen, wil hij dus nog even aankijken hoe het gaat. De bloedingen kunnen namelijk ook komen door een infectie die ik heb. Als de bloedingen niet meer uit zichzelf stoppen (heviger worden), of als ze heel frequent komen, beslist hij wel tot embolisatie. Hij legde ons uit dat als iemand in het weekend met een bloeding binnen kwam, er altijd onderzoek gedaan word. Als daar wat uit komt, beslissen ze gelijk tot embolisatie, terwijl dat soms niet altijd de beste beslissing is.

Omdat mijn arts vandaag pas benaderd is, hebben de zaal/longarts van te voren geen overleg gehad met mijn arts, en daarom werd er eerst gezegd dat embolisatie nodig was, en is dit plan nu gewijzigd. Mijn arts gaat wel proberen om mij zo snel mogelijk over te laten gaan, naar de longafdeling. Dit is een stuk fijner voor mij, maar ook prettiger voor de behandeling.

Vanmiddag heb ik nog longfunctie geblazen. Deze was duidelijk heel wat verminderd. In 2 weken tijd ben ik 14% gezakt. Hier schrok mijn longarts wel van, en we hopen dat deze weer bijtrekt nu ik aan de antibiotica zit.

Aan het eind van deze week is het Tour de France in Rotterdam en omstreken. Daarom is het ziekenhuis heel lastig te bereiken, en moeten mensen die het ziekenhuis willen bezoeken, een eind om reizen, of met het openbaar vervoer. Best lastig voor mensen die regelmatig in een ziekenhuis op bezoek gaan.. Echt even puzzelen hoe je bij het ziekenhuis kan komen.

Groetjes

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Marianne,
Zal wel een dubbel gevoel geven dat de embolisatie niet doorgaat. Opluchting: geen/minder spanning en risico. Anderzijds nu moet je afwachten hoe het verder gaat; is embolisatie alsnog nodig? Maar vertrouw erop dat de arts die jou kent het beste met je voor heeft.
Veel sterkte, geduld en beterschap. Hoop dat je snel naar bekend terrein kan (longafdeling) en opknapt van de ab.
Groeten, Anja