maandag 14 juni 2010

Shoppen!!

Vanmorgen kwam er een man om de trap op te meten. Een tijdje geleden hebben we een aanvraag bij de gemeente gedaan voor een traplift. Niet omdat ik daar nu zo graag in ga zitten, maar om wat meer zelfstandigheid te krijgen. Veel medische spullen liggen namelijk boven, en als ik wat nodig heb, moet ik vaak mijn moeder of broer laten lopen, omdat het zelf niet lukt. Daarnaast ben ik ’s avonds vaak te moe om de trap op te komen. Vorige week kregen we te horen dat de indicatie goed was, en vanmorgen kwamen ze dus opmeten. Nog even en ik kan weer zelf naar boven om mijn spulletjes te halen. Natuurlijk is het hierbij niet de bedoeling dat ik alleen nog maar met de traplift ga, maar als het lopen niet lukt, en ik wel wat van boven moet hebben, of naar bed wil, is de trap dan geen belemmering meer!

Toen de man die op kwam meten weg was, zijn mijn moeder en ik met rolstoel en al naar de stad gereden. Ik kwam er namelijk achter dat ik veel rokjes die ik heb, niet aan kan (tja ik wissel nogal eens van maatje) en dat ik ook wel wat shirts kon gebruiken. Dus op naar de stad, wat dankzij de rolstoel die we nu een week hebben, haalbaar is..

Toen we in de parkeergarage stonden, kwamen we tot een grappige ontdekking. Met het inladen van de rolstoel, waren we 1 voetsteun vergeten.. Dus stonden we daar in de parkeergarage met rolstoel, maar met maar 1 voetsteun.. Natuurlijk laten ma en ik ons daar niet door tegen houden.. Marianne in de stoel, 2 voetjes op 1 steun, en rijden met die kar.. hihi.. Wat hebben we gelachen.

Aan het eind van de winkelpartij was ik mooi geslaagd met wat shirtjes, 2 rokken, een vest, en een zonnebril op sterkte (is over 2 weken klaar). Moe maar heel voldaan kwamen we thuis aan.

Het was vandaag heerlijk weer, maar helaas heb ik niet in het zonnetje kunnen zitten. Tijd had ik genoeg hoor, daar niet van, maar met de antibiotica kuur krijg ik uitslag en jeuk als ik in de zon kom, dus dat mijden we maar even 2 weken..

Vrijdagavond heb ik na een pruttelpartijtje van binnen at spatjes bloed opgehoest. Omdat het zo minimaal was, heb ik het ziekenhuis niet gecontact. Vandaag heb ik wel even een mail gestuurd, en ik mag het aankijken. Volgende keer moet ik echter wel gelijk even contacten met het ziekenhuis.. Hopelijk blijft die volgende keer nog een heel tijdje weg;-) Want voorlopig heb ik nog LANG GEEN zin in een opname..

Groetjes

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi

ik lees af en toe je blog. en zie dat je vaak ontzettend moe bent. heb je je wel is laten testen op de q-koorts. hier wordt je ook super moe van.

liefs marion

Gup zei

Hoi manon,

Ik heb alleen de moeheid, geen van de rest van de symptomen zijn bij mij bekend. Ik zou er dus wel op kunnen testen, maar weet niet of het dan de q koorts kan zijn?

Groetjes Marianne

Anoniem zei

Hebben ze wel eens aan chronisch vermoeidheidsyndroom gedacht? Dat zou kunnen veroorzaakt worden doordat je veel candida-groei krijgt van al die antibiotica en prednison. Volgens mij zit je in 'n spiraaltje met al die medicatie. Groetjes en sterkte, Sandra