dinsdag 6 juli 2010

Balenbalenbalen

Vannacht heb ik opnieuw van 9-half 9 geslapen. De situatie is niet echt verbeterd. Ik blijf ontzettend veel behoefte aan slaap hebben, hoest regelmatig, ben benauwd, tril als een rietje en ben duizelig.

Vanmorgen om een uur of half 12 kwamen ze me vertellen dat ik mn kamer af moest staan voor 2 dagen, en dat ik (alleen) op een tweepersoonskamer kwam te liggen. Ze zouden namelijk 2 transplantatie patiƫnten krijgen, die op box met sluis moeten. Aangezien box met sluis voor mij niet noodzakelijk is, mocht ik als eerste mijn kamer inleveren. Over 2 dagen verhuis ik weer terug naar de box.. Al heel wat verhuisd deze opname. Van huis naar interne, van interne naar 4-persoonszaal, van 4-persoonszaal naar box, en nu weer van box naar 2-persoonskamer. Donderdag of vrijdag van 2-persoonskamer weer naar box. Hopelijk hebben we het dan gehad met het verhuizen, en verhuis ik alleen nog maar van box naar huis;-)

Vooralsnog ziet het er niet uit dat dit snel gaat gebeuren. Vanmiddag moest ik weer longfunctie blazen. Die is welgeteld 1% vooruit gegaan. In liters 0,05 liter vooruit.. Naja, beter iets dan niets, maar dit is niet genoeg om naar huis te gaan. Het gevoel dat ik niet vooruit ging, klopte dus helaas. Morgen hebben de artsen groot overleg, dus ben benieuwd wat daaruit gaat komen. Opnieuw antibiotica wissel? Of gaan ze de antibiotica ophogen? We zien/horen het morgen wel.

Wat niet zo prettig is, is dat ik nu een behoorlijk stukje (andere kant van de afdeling) moet lopen naar de wc. Ze hebben namelijk speciaal voor mij een WC en douche gereserveerd (hygiƫne), maar die bevinden zich een stukje van mijn kamer vandaan. Aan de andere kant is dit goed voor mijn conditie, maar als je erg moe bent, is het niet prettig een stukje te moeten lopen;-)

Aan het eind van de middag kwam mijn longarts nog langs. Hij vond het erg vervelend voor me dat ik me zo ellendig voel. Ook vond hij het vervelend dat ik nog niet vooruit gegaan ben. Toch wil hij het even aankijken met deze kuur, omdat ze niet te vaak van antibiotica willen wisselen, en omdat het ook pas na langere tijd kan gaan helpen. We hopen dus dat het inderdaad over een tijdje wel aan gaat slaan, want anders zitten we met onze vakantie.

Net voordat ik deze blog plaatste ,kreeg ik een mail over de second opinion. 9 augustus was het eerste plaatsje wat mogelijk was. Ik hoef dan geen longfunctie te blazen, en heb alleen een gesprek met de arts. De reden dat ik geen longfunctie hoef te blazen, is dat hij genoeg informatie van het EMC heeft gekregen.

Groetjes

Geen opmerkingen: