maandag 12 juli 2010

Home again.. Hoe is het nu?

Zaterdagavond kwamen Teus en Gerrine (broer en schoonzus) thuis, en bleken ze verloofd te zijn, die dag. Ze hadden die dag precies 3 jaar verkering, en wij hadden niets door gehad, dat ze wilden gaan verloven. Binnenkort hebben we dus een verlovingsfeestjeJ Ook via deze plaats gefeliciteerd Teus en Gerrine!!

Zaterdagavond onweerde het behoorlijk hard. Ook een paar flinke (inslag)klappen. Zondagochtend deed de kerktelefoon het gewoon, alleen niet helemaal helder. Zo hoorde je het zingen niet, maar alleen het orgel enzo. Zondagmiddag werd ik gebeld. De hulpkoster vertelde dat de bliksem zaterdagavond ingeslagen was, en dat de stroom er nu helaas helemaal af lag. Ik kon dus niet meeluisteren. Omdat ik erg moe was, heb ik dus tijdens de dienst op de bank gelegen, en wat uitgerust.

Vanmorgen ben ik met mijn moeder langs het gemeentehuis gegaan. Daar moest ik eerst een pasfoto laten maken (niet mogen lachen, en er vervolgens heel erg sacherijnig ogend op staan). Daarna konden we door naar het WMO loket, waar mijn invalide parkeerkaart klaar lag. Na even wachten was de kaart klaar, en konden we bij het burgerzaken loket afrekenen. Vanaf nu mag ik dus op de invalidenparkeerplaatsen staan.

Morgen gaan we even de binnenstad in, om mijn zonnebril op sterkte weer goed te laten zetten. Voor mijn opname had ik namelijk al een bril uitgezocht en betaald, en tijdens mijn opname heeft mijn moeder hem opgehaald. Nu bleek dat de bril bij het glazen erin zetten, wat groter was geworden (door warm te maken), en nu moet ik dus nog even langs de Hans Anders om de bril weer “op maat” te laten maken. Dus rolstoel mee, en de stad in.

Als laatste nog even hoe het met me gaat. Vrijdag ben ik natuurlijk thuisgekomen, en ’s avonds kon ik bijna de trap niet op. Ook de rest van de dagen kon ik beduidend minder dan voor mijn opname. Ontzettend moe, erg benauwd, en hoesten. Het weer werkt natuurlijk ook niet echt mee. Vanmorgen toen ik naar het gemeentehuis ben gegaan moest ik daarna gaan liggen. Heel veel van wat voor mijn opname net ging, gaat nu net niet.. Hopelijk bouwen we voor de vakantie nog wat op. Woensdag in ieder geval weer naar de fysio. Nu ga ik nog even lekker rustig liggen, want vanavond komt mijn vriendin gezellig nog even langs!

Groetjes

Ps. Nu ik thuis ben, komt er zoals jullie al wel gemerkt hebben, niet iedere dag meer een blog…

Geen opmerkingen: